بهرام سرمست روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی در جمع خبرنگاران بیان داشت: قم به دلیل شرایط اقلیمی خود از توان ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش پنل های خورشیدی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این استان به دلیل برخورداری از روزهای آفتابی پرشمار در طول سال می‌تواند به یکی از مراکز اصلی و مهم در توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تبدیل شود.

استاندار قم افزود: سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های خورشیدی به شکلی است که بعد از گذشت دوره بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران همراه با سود اقتصادی است.

سرمست ابراز کرد: کلنگ نیروگاه خورشیدی تاسیسات آب‌رسانی شهید وفایی قم که امروز به بهره‌برداری رسید، ۲ ماه قبل به زمین زده شد که نشان می‌دهد استان در مسیر کوتاه کردن فاصله بین کلنگ تا قیچی طرح‌های عمرانی گام برمی‌دارد.

وی اضافه کرد: استفاده از منابع تجدید پذیر و کاهش آلودگی محیط‌زیست از اهداف مهم استان در حمایت از توسعه نیروگاه‌های خورشیدی می‌باشد.

به مناسبت دهه مبارک فجر درمجموع ۲۵۲ طرح بااعتبار ۵ هزار ۷۵۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲ هزار و ۷۴ تن در این استان به بهره‌برداری رسید.

استاندار قم امروز ۲ طرح برق‌رسانی را در روستاهای عسگرسویه و رحمت‌آباد و چند طرح آب‌رسانی را در بخش مرکزی استان قم افتتاح کرد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.