بهرام سلیمانی روز جمعه در ستاد انتخابات کرمانشاه که در محل استانداری دایر است، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آمار دقیقی از تعداد تعرفه های مصرف شده رای و تعداد رای دهندگان تاکنون در دسترس نیست.
وی افزود: با این حال براساس آنچه تاکنون از شعب اخذ رای به دست ما رسیده است ۵۵ درصد رای دهندگان از صبح امروز تاکنون مرد و ۴۵ درصد آنان زن بودند.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه یک هزار و ۸۵۸ صندوق اخذ رای امروز در کرمانشاه برای جمع آوری ارا در نظر گرفته شده اند، گفت: ۶۲۱ صندوق از این آمار سیار و مابقی در شعب اخذ رای ثابت هستند.
سلیمانی عنوان کرد: از این آمار ۹۶۵ صندوق در شهرها و ۶۹۰ دیگر نیز در روستاها و بین عشایر حضور پیدا می کنند.
وی گفت: به غیر از فرآیند رای گیری و شمارش آرا تمامی مراحل انتخابات در استان کرمانشاه کاملاً به صورت الکترونیکی انجام می شود.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه روند اخذ رای تا ساعت ۱۸ ادامه دارد، گفت: در صورت ازدحام مردم احتمال دارد که روند رای گیری تا ساعت ۲۴ شب تمدید شود اما از ساعت ۲۴ به بعد دیگر سامانه انتخابات بسته خواهد شد و دیگر هیچ راهی ثبت نمی شود.
سلیمانی با بیان اینکه هیچ مشکلی در توضیح تعرفه‌های رای وجود ندارد، گفت: جمعیت واجدین شرایط استان کرمانشاه تعرفه‌های رای گیری در بین شعب توزیع شده است و هیچ مشکلی در این زمینه احساس نمی‌شود.
وی تاکید کرد: امروز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاملا ممنوع است و چسباندن هرگونه پوستر و اقلام تبلیغاتی در اطراف شعب جز جرایم انتخاباتی محسوب می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: عوامل اجرایی و عوامل نظارتی از صبح روز گذشته شعب اخذ رای را از پوستر ها و موارد تبلیغاتی نامزدها پاک کردند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز (جمعه دوم اسفند) در استان کرمانشاه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.
کار رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد باقی مانده آغاز شده است.
براساس اعلام ستاد انتخابات کرمانشاه یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.
یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.
کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی (کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.