شایسته کرمخانی روز چهارشنبه در جلسه آموزشی توجیهی تشکیل و پایداری گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی استان که به همت دفتر توانمندسازی و زنان معاونت امور اجتماعی با حضور جمعی از اعضای گروه های همیار و مددکاران در محل سرسرای انقلاب بهزیستی برگزار شد، بر ثبت تعاونی گروه های همیار به منظور انسجام فعالیت ها و دریافت تسهیلات تاکید کرد.

در ادامه معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، فراهم کردن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی و اقتصادی مربوط به خود، شناسایی استعداد قابلیت‌های فردی و جمعیت جامعه هدف و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به بالفعل را از هداف تشکیل این گروه عنوان کرد.

به گفته مرتضی کوهی، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و فراهم کردن زمینه‌های رشد استعدادها و مساعدت برای ارتقای دانش و آگاهی خانواده از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گروه های همیار است.

این مراسم همچنین علاوه بر گرامیداشت مقام زن تعدادی از اعضای گروه‌های همیار موفق در استان کرمانشاه  تقدیر شدند.

بهزیستی کرمانشاه به ۱۵۳ هزار و ۸۲۶ مددجو در سطح استان خدمات دهی می کند، که از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر معلول هستند که شامل دارای معلولیت های مختلف بینایی، شنوایی، ذهنی و روانی و حرکتی می‌باشند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.