مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه در جلسه اعضای شورای ورزش همگانی همدان اظهار داشت: مسوولان باید بسترسازی لازم را برای رشد و فعالیت مردم در عرصه های مختلف فراهم کنند و ورزش این مسیر را به خوبی هموار ساخته است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت همه جانبه مردم در برنامه های مختلف به ویژه حوزه در ورزش بیان کرد: مردم آماده حضور همه جانبه در برنامه های ورزشی هستند و باید نسبت به گستردگی برنامه ها به صورت هدفمند و کیفی اقدام شود.

آزادبخت با اشاره به اینکه بانوان سهم بسزایی در رشد و توسعه ورزش دارند، گفت: امروزه شاهد حضور پرشور بانوان در کوهپیمایی و کوهنوردی هستیم که باید این فعالیت عمومی در چارچوب برنامه های مشارکتی در حوزه توسعه ورزش در زنان در سطح گسترده انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بر توجه همه جانبه در ترویج ورزش بین ورزشکاران خاص این استان تاکید کرد و افزود: مسوولان علاوه بر توسعه ورزش در بین عموم مردم، به ورزشکاران خاص اعم از معلولان، نابینایان، ناشنوایان و بیماران خاص توجه داشته باشند.

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان همدان نیز در این جلسه گفت: نیازمند اختصاص سالن های ورزشی برای این قشر ورزشکار هستیم.

پروین قربانیان افزود: امروزه قشر جانباز و معلول جامعه نیازمند توجه بیشتر هستند و از دستگاه های اجرایی می خواهیم بخشی از ساعات فعالیت سالن های سرپوشیده خود را در اختیار این قشر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه توجه به توسعه ورزش جانبازان و معلولان منجر به ارتقا سطح امید به زندگی و اعتماد به نفس آنها می شود، گفت: ایجاد فضای ورزشی مناسب، اختصاص درصدی از بودجه برای مناسب سازی فضای ورزشی، برگزاری مسابقات درون سازمانی و تلاش برای توانمندسازی این قشر ورزشکار جزو آیین نامه اجرایی است و ۲۰ دستگاه اجرایی باید در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

قربانیان خاطرنشان کرد: از رسانه ها درخواست می کنیم که افراد فعال و موفق ورزش جانبازان و معلولان را معرفی و توانمندی آنها را برجسته سازند تا الگویی برای سایر افراد و ترغیب جهت حضور گسترده در برنامه های مختلف ورزشی باشند.

وی از آموزش و پرورش و بیاد شهید نیز خواست در زمینه استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی معلولان برنامه ریزی های لازم را تدوین سازند.

قربانیان خاطرنشان کرد: از شهرداری نیز خواستار اختصاص فضایی برای تبلیغ حوزه ورزش جانبازان و معلولان هستیم ضمن اینکه از دستگاه ورزش استان می خواهیم زیرساخت های لازم برای حضور بیشتر ورزشکاران این بخش در سالن ها و فضاهای ورزشی را مهیا سازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.