با برگزاری همزمان ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری (در برخی از استان‌ها) و اینکه قطار انتخابات به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود، شور سیاسی و خلق حماسه در آحاد جامعه را حکمفرما کرده و منجر به یک شور سیاسی همراه با هیجان و شوق در قشر نوجوان شده است. 
جوانان رای اولی کنگاوری نخستین حضور خود را برای ایفای نقش درعرصه سیاسی و اجتماعی کشورشان را تجربه می کنند و با شور و شوق وصف ناپذیری به پای صندوق های رای می آیند. 
آنان با الگوگیری از شهیدان نوجوان و قهرمان دیار خود همچون عباس قارلقی و محمد عنبری که روزی در دفاع از این سامان تاریخ ساز شدند، حماسه ای به رنگ حضور و به رخ کشیدن اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان خلق خواهند کرد.

طلیعه بلوغ سیاسی رای اولی ها است 
یکی از رای اولی های کنگاوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در انتخابات های گذشته نقش تماشاچی را داشتم اما این انتخابات طلیعه بلوغ سیاسی ما رای اولی ها شکل گرفت. 
محمد صادق خمیس آبادی متولد سال ۱۳۷۹ افزود: روز انتخابات همراه با خانواده ام به پای صندوق های رای می آیم و در سرنوشت کشورم به عنوان ادای یک تکلیف شرکت می کنم و ما رای اولی با تجربه اولین رای خود عرصه مشارکت حداکثری را رونق می دهیم. 
وی افزود: از اینکه می توانم در سرنوشت خود و کشورم مشارکت کنم، احساس غرور دارم و درعین حال این مرحله خود موجب نوعی اعتماد به نفس در جوانان رای اولی می شود. 

برای انتخابات لحظه شماری می کنم
آرش متین دانش آموز دوره پیش دانشگاهی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سابقه ای که در این انتخابات یک نامزد از خود بر جا می گذارد در دوره های بعدی برای انتخاب کنندگان یک ملاک اثرگذار محسوب خواهد شد. 
وی اظهار داشت: خوشحالم در کشوری زندگی می کنم که برای من امکان حضور در انتخابات در کمال آزادی و امنیت فراهم است و برای حضور در روز انتخابات لحظه شماری می کنم. 
این دانش آموز رای اولی گفت: هدف از حضور در انتخابات بیان همدلی و وحدت است و شرکت نکردن در این عرصه فرصت را برای بدگویی بیگانگان فراهم می کند. 
وی بر این باور است که نامزدهای انتخاباتی اگر پیروز شوند باید بیشترین تلاش را داشته باشند تا آینده ای خوب و مطلوب برای نسل آتی رقم بزنند. 

 التزام به ولایت فقیه مهمترین معیار یک نماینده 
ستایش گودینی نیز از دیگر رای اولی های کنگاوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیشرفت و آبادانی شهر را مهم بیان کرد و گفت: نباید نامزدها با رسیدن به مجلس، آبادانی دیار خود را به فراموشی بسپارند چرا که ما خواهان نماینده ای هستیم که در چهار سال آینده بتواند جامعه ای پیشرفته و مطلوب را برای ما ایجاد کند. 
وی مهمترین معیار خود را برای یک انتخاب مطلوب و برای یک نامزد اصلح التزام به ولایت فقیه دانست و گفت: تقید به آموزه های دینی در انتخاب یک نامزد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. 
این دانش آموز رای اولی اظهار داشت: تبلیغات میدانی و سخنرانی نامزدها برای مجلس شورای اسلامی نیز در انتخاب بسیار مهم است و می تواند تا حدی بر نظر فرد رای دهنده تاثیرگذار باشد. 

 فوتبال کنگاور؛ بازمانده از جایگاه واقعی خویش 
یکی دیگر از رای اولی های حوزه انتخابیه کنگاور که عضو شورای دانش آموزی مدرسه خود نیز است، گفت: از روزی که با نگاه به شناسنامه به فراهم بودن امکان حضورم در انتخابات دوم اسفند پی بردم خوشحال شدم که همگام با سایرین ایفا کننده نقش در انتخاب افراد راه یافته به مجلس شواری اسلامی شوم. 
فربد کیانی اضافه کرد: از روزهای قبل تصمیم به حضور در انتخابات همراه با همکلاسی ها را داشتیم و نخستین حضور انتخاباتی را در جمع پرشور دوستان همکلاسی تجربه می کنیم.
وی در ارتباط با خواسته خود از نمایندگان مجلس گفت: برای جوانان ورزش فوتبال بیش از سایر ورزش ها مفرح است از این رو از نماینده ی منتخب این حوزه انتخابیه انتظار دارم با حمایت خود زمینه بازگشت تیمی از شهرستان به لیگ برتر نوجوانان فوتبال کشور را فراهم آورند. 

نامزدی که قول اجرایی می دهد استحقاق کرسی مجلس را ندارد 
دیگر رای اولی انتخابات هم از انتظار خود از نماینده گفت: از نماینده ای که انتخاب می شود انتظار دارم در بین دانش آموزان حاضر شده و از پیشنهادهای آنها برای عمران و آبادانی شهرمان استفاده کند. 
احمد ترکاشوند افزود: از همین نخستین تجربه حضور خود در انتخابات تصمیم گرفتم کسی را انتخاب کنم که قادر به تحقق وعده های انتخاباتی خود باشد تا خشت اول را درست گذاشته باشم. 
وی اضافه کرد: نامزدی که وعده های غیرقابل اجرا به مردم می دهد، شایسته حضور در مجلس شورای اسلامی نیست و سعی می کنم در انتخاب خود نسبت به این موضوع نهایت دقت را داشته باشم. 

اولویتم انتخاب نماینده سخت کوش و پرتلاش است 
یکی دیگر از رای اولی های کنگاوری اظهار کرد: پیش از این حضور در انتخابات شورای دانش آموزی را داشتم و این انتخابات به دلیل اینکه فرد انتخاب شونده نماینده همه اقشار جامعه است شوق و شور بیشتری دارم. 
محمد طاهرآبادی بیان کرد: وقتی می بینم شهرستان کنگاور با داشتن ظرفیت های فراوانی همچون معبد آناهیتا، هنوز محرومیت و کمبود امکانات رفاهی و تفریحی بر آن سایه گسترانیده، تصمیم گرفتم، نماینده ای سخت کوش و پرتلاش انتخاب کنم که امکانات مورد نیاز همشهریانم را فراهم کند. 
کنگاور مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های صحنه و هرسین است که از این حوزه انتخابیه یک نفر بعنوان نماینده به خانه ملت راه می یابد. 
۱۶ کاندید انتخاباتی دوم اسفند در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین با یکدیگر رقابت می کنند. 
کنگاور در شرق استان کرمانشاه افزون بر ۷۶ هزار نفر جمعیت دارد.
افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر است که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر رای اولی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.