حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در طرح مالی مبتنی بر قرارداد، یک شرکت تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی و دامی با اتصال مستقیم به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات خرد و کوچک با عقد قرارداد محصولات تولیدی آنها به صورت تضمینی یا توافقی خریداری می‌کند.

وی افزود: در این طرح با حذف واسطه‌گری ضمن مطمئن کردن کشاورزان از خرید محصولاتشان، شرکت مجری طرح که یک شرکت تولیدی است با استخدام و بکارگیری جمعی از متخصصین محلی آموزش دیده اقدام به آموزش کشاورزان تحت قرارداد خود در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شرکت مجری برای ارتقا عملکرد کمی و کیفی محصولات، خدمات تخصصی و مشاوره‌های فنی و تخصصی را به صورت حضوری و در محل به کشاورزان ارائه خواهد کرد.

عزیزی درباره تسهیلات پرداختی رسته صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی از محل اعتبارات روستایی و عشایری و مناطق زلزله زده استان کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون ۵۱ طرح مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

این مسئول ادامه داد: از این تعداد بیش از ۸۶ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان برای اجرای ۵۱ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشتغال طرح‌های پرداخت شده را ۴۴۴ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این میان ۱۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان از سوی بانک توسعه تعاون، هشت فقره وام به ارزش ۲۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان از سوی پست بانک، ۱۱ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴ میلیارد و ۸۲۹ میلیون تومان از طرف بانک کشاورزی و ۱۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین از نظر تسهیلات پرداختی رسته صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی از محل اعتبارات روستایی و عشایری و مبلغ زلزله‌زده استان به تفکیک دستگاه‌های اجرایی ۴۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت برای اجرای ۲۹ طرح و ۴۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان برای اجرای ۲۲ طرح از طرف جهاد کشاورزی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه به معنای تأیید طرح و پرداخت تسهیلات نیست، افزود: طرح پس از بررسی‌های مقتضی در صورت تأیید از طریق سامانه کارا اطلاع داده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.