سید حسن میرعماد روز سه‌شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: ۳۲۱ طرح در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در این کارگروه تصویب شده است.

وی بیان کرد: میزان تصویب شده تسهیلات تبصره ۱۸ برای پرداخت به طرح‌های کشاورزی  در این کارگروه چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان، با بیان اینکه ۹۱ طرح از بانک‌های عامل برگشت داده شده است ادامه داد:  این طرح ها به مبلغ یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوط برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ طرح اشتغال و تولید به بانک‌های عامل سمنان ارسال شد، تصریح کرد: مبلغ طرح‌های ارسالی به بانک‌های عامل استان سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال است.

میرعماد اضافه کرد: ۱۷۸ میلیارد ریال به ۵۴ طرح در بخش کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: از مجموع این طرح‌ها، بانک کشاورزی با ۴۷ طرح بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون با سه طرح بیش از ۲۰ میلیارد ریال و پست بانک با چهار طرح بیش از ۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ، ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

منابع حاصله به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت شود.

منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور شامل صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی و بودجه عمومی است.

ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آئین‌نامه‌های دریافتی مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات رونق تولید توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، گزارش لیست مصوبات و تحلیل و پایش تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی، گزارش عملکرد بانک‌های عامل در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی، بررسی مشکلات برخی از واحدهای تولیدی در یکصد و نود و چهارمین و یکصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.