مدت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هفته است و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفند ماه ادامه دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه استان کرمانشاه هشت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه دارد، گفت: به ازای هر کرسی مجلس ۲۰ نفر با هم به رقابت می پردازند.

محمدابراهیم الهی تبار به تعداد نامزدهای استان به تفکیک حوزه های انتخابیه پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۷۱ نفر، اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۰ نفر، پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود ۱۴ نفر، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ۱۴ نفر، سنقروکلیایی ۱۹ نفر و کنگاور، صحنه و هرسین ۱۹ نفر تایید صلاحیت شدند.

او، تعداد شعب اخذ رای در استان را نیز هزار و ۵۸۵ شعبه اعلام کرد و افزود: یک شعبه نیز در شهر کرمانشاه به اقلیت های مذهبی اختصاص یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر رای اولی هستند.

وی در مورد شرایط رای دادن نیز گفت: کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی(کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه همچنین به استقرار سیستم های احراز هویت در شعبات اخذ رای اشاره کرد و گفت: هویت رای دهندگان مانند اصالت شناسنامه، کارت ملی، مشخصات سجلی، واجد شرایط بودن برای رای و در قید حیات بودن فرد به منظور به صفر رساندن تخلفات توسط این سیستم ها احراز می شود.

الهی تبار، با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر نیروی اجرایی برگزاری این دوره از انتخابات را بر عهده دارند، تلاش همه دست اندرکاران را ایجاد انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور دانست و افزود: همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۶ حوزه انتخابیه و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.