حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان افزود: باید به مقوله پیشگیری، توجه نماییم و از مسؤولان اجرایی برگزارکننده انتخابات نیز انتظار همراهی، ورود معنادار، تذکر و برخورد جدی و عملی با متخلفان داریم.

وی با بیان اینکه قانون، خط قرمز دستگاه قضایی است، اظهار داشت: رعایت قانون از طرف همه به‌خصوص داوطلبان باید مورد توجه قرار گیرد و در صورت گزارش تخلف، برخوردهای قاطع انجام می‌شود تا دیگر شاهد تکرار تخلفات نباشیم.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های تبلیغاتی داوطلبان در فضای مجازی به صورت شبانه‌روز رصد خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نتیجه بررسی‌های هیات نظارت در ۲۲ دی ماه اعلام خواهد شد، گفت: به داوطلبان رد صلاحیت شده و یا عدم احراز صلاحیت عرض می‌کنیم مبادا بر اساس برداشت‌های ذهنی و شخصی خود، نهادهای نظارتی و ساختار نظام را زیر سوال ببرید و در مجامع عمومی اعلام کنید که این عدم صلاحیت‌ها، معنادار و سیاسی است.

وی خطاب به داوطلبان تصریح کرد: مراقب حرف‌ها و نوشته‌های خود باشید زیرا در صورت عدم رعایت موارد موصوف، مسامحه نخواهیم کرد و برابر قانون برخورد خواهد شد.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه و تبریک و تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی از اقدام به موقع سپاه پاسداران در اجابت درخواست به حق مردم مبنی بر انتقام از دشمن تشکر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان زنجان نیز گفت: اطلس امنیتی برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در استان تشکیل شده و جلسه‌ای با دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها برای ممنوعیت همراهی و تبلیغات داوطلبان و عدم استفاده از امکانات دولتی، برگزار و نکاتی نیز در این خصوص ابلاغ شده است.

خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: در بعضی سایت‌ها و کانال‌ها، نظرسنجی‌هایی در خصوص داوطلبان و یا عدم مشارکت مردم در انتخابات انجام می‌شود که باید ضمن مقابله با این کارها، تولیدات  محتوایی نیز داشته باشیم.

وی افزود: بعد از اعلام اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده بلافاصله با این افراد، جلسه خواهیم داشت و موارد لازم و قانونی را به آن‌ها عرض خواهیم داشت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.