خدابخش مرادی نافچی روز چهاشنبه در جمع روسای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران استان افزود: بر اساس ماده ۵۹ قانون انتخابات که چهار موضوع به صراحت اعلام شده هر کس از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کند، حق ندارد در وقت اداری و حتی بعد از آن، له یا علیه نامزدی فعالیت کند، امکانات و وسایل دولتی را در اختیار نامزدها قرار دهد که در صورت عدم رعایت مفاد این قانون، مجرم است.

 وی، به رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی تاکید کرد و گفت: تا کنون نزدیک به ۷۰ جلسه در ستاد انتخابات و کمیته‌های ۶ گانه برگزار شده است.

این مسؤول ادامه داد: برای برگزاری انتخابات، آسیب‌شناسی ادوار گذشته ضروری بود که بر همین اساس مشکلات احتمالی از قبیل قطعی اینترنت در شعبه‌ها و اشکال در فیبر نوری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو می تواند به انسجام، وحدت، امید، آرامش و در کلیت تقویت و انسجام نظام جمهوری اسلامی و ایران اسلامی منجر شود.

مرادی با بیان اینکه انتخابات فرصتی است که نگاه و نظر هر شهروند ایران اسلامی در مجلس شورای اسلامی نمود و نماد پیدا کند، افزود: برگزاری قانونی، بی طرفانه، سالم و با مشارکت حداکثری بخشی از رویکردهای مهم در روند انتخابات است.

وی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را چهار رکن انتخابات برشمرد و گفت: بسترسازی برای تحقق این ارکان مورد نظر و توجه ستاد انتخابات کشور و استان بوده و در انتخابات پیش رو قانون فصل الخطاب همه دست اندرکاران است.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: در قانون در حوزه تبلیغات آمده که هشت روز قبل از روز برگزاری انتخابات، تبلیغات آغاز و یک روز قبل از برگزاری آن هم متوقف می‌شود.

وی اضافه کرد: دهیاران و روسای شورا به عنوان امنای نظام اجرایی هستند و انتظار بر این است که اطلاع‌رسانی به موقع ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: در این ارتباط باید از همه حوزه نفوذ و پایگاه اجتماعی که در محیط فردی و اجتماعی، وجود دارد برای  مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت و استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.