علی رمضانی عصر یکشنبه در دیدار کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور که در سرسرای اجتماعات این اداره کل برگزار شد؛ اظهار داشت: در حالی شاهد این حجم از آموزش در آموزشگاه های آزاد بوده ایم که در آموزشگاه های دولتی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان ارایه شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۴ درصد از آموزش های ارایه شده در آموزشگاه های آزاد مربوط به حوزه خدمات، مراقبت و زیبایی و گردشگری بوده است.

رمضانی ادامه داد: به طور میانگین سالانه نزدیک به ۲۰ هزار نفر توسط اموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای تحت آموزش قرار گرفته که نتیجه آن اشتغال بیش از یک هزار نفر از این افراد به صورت مستقیم است.

رییس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کرمانشاه تصریح کرد: حدود یک هزار نفر نیز در آموزشگاه های آزاد استان مشغول فعالیت هستند تا در مجموع شاهد ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر باشیم.

وی در ادامه و با بیان اینکه مدارک فنی و حرفه ای دارد به سرنوشت مدارک دانشگاهی دچار می شود، گفت: برای دور شدن از این موضوع لازم است سنجش واقعی از کارآموزان صورت گرفته و سپس مدرک اعطا شود.

رمضانی در پایان با اشاره به برخی مشکلات آموزشگاه های آزاد، گفت: تعدادی از آنها در حال تعطیلی هستند که برای جلوگیری از این کار باید به صورت ویژه به آنها رسیدگی و حمایت های لازم به عمل آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.