دبیر علمی و اجرایی این کنگره روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این کنگره سه روزه توسط انجمن پیوند سلول‌های بنیادی ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرسرای همایش‌های بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

دکتر مهرداد پاینده افزود: همچنین جشن سی و یکمین سالگرد انجام پیوند سلول‌های بنیادی در ایران با حضور پروفسور «اردشیر قوام‌زاده» پدر پیوند مغز استخوان ایران همزمان با این کنگره در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد که ارایه مبحث تاب‌آوری در بیمار و دهنده پیوند سلول‌های بنیادی توسط دکتر «محمدرضا مقدسی» مدیر و موسس خانه تاب‌آوری در ایران، در دوم اسفندماه و رونمایی از مستند «سر عشق» که روایتی است مستند از زندگینامه پروفسور «اردشیر قوامزاده» از برنامه‌های جنبی این کنگره در کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: متخصصان بالینی، محققان، پزشکان، داروسازان، تکنسین‌های آزمایشگاه، ایمونولوژیست‌ها، سرپرستاران، پرستاران و بهداشت حرفه‌ای می‌توانند در این رویداد علمی، پژوهشی شرکت نمایند.

وی با اعلام اینکه شرکت در این کنگره علمی، پژوهشی دارای امتیاز بازآموزی است، مهلت ارسال خلاصه مقالات تا ۲۳ بهمن ماه ذکر کرد.

وی از علاقه مندان خواست مقالات خود را به آدرس پست الکترونیکی کنگره به نشانی Kums۲۰۲۰congress@gmail.com ارسال کنند.

پاینده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۱۹ مرکز پیوند سلول های بنیادی در ایران فعال است، گفت: اعضای این مراکز در کنگره کرمانشاه آخرین دستاوردهای روز دنیا در این حوزه را ارایه می دهند و در ارتباط با آن تبادل نظر می کنند.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره برداری رسید. 

این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است. 

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارائه خدمات به مردم تلاش می کنند.

روزانه ۲۰ هزار نفر به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مراجعه می کنند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.