علی جهانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: میانگین تعداد پرستار، طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر تخت فعال ۲.۵ پرستار است.

وی ادامه داد: بیمارستان ولایت دامغان با وجود ۱۷۳ تخت بیمارستانی فعال و با توجه به شاخص میانگین کشوری، به ۴۳۰ پرستار نیاز دارد که می‌توان با وجود ۳۵۰ پرستار نیز نیازهای این بیمارستان را پاسخ داد. 

جهانیان تصریح کرد: درحال حاضر، ۲۰۴ پرستار در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند که ضریب آن به ازای هر تخت ۱.۱۸ پرستار است و از میانگین کشوری فاصله زیادی دارد. 

وی اضافه کرد: با وجود کمبود نیروی پرستار در این شهرستان، در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ سهمیه ای به این بیمارستان اختصاص پیدا نکرد.

جهانیان گفت: با توجه به تخصیص نیافتن ظرفیت استخدام پرستار برای دامغان، پرستاران بومی نیز جهت ایجاد امنیت شغلی در آزمون شرکت و پس از پذیرش در آزمون، با رفتن به شهرهای مجاور مشغول فعالیت می‌شوند.

رییس نظام پرستاری دامغان خاطر نشان کرد: برای جبران کمبود پرستار در این شهرستان، اختصاص سهمیه استخدام پرستار در آزمون های استخدامی پیش رو، ایجاد امنیت شغلی و تبدیل وضعیت پرستاران از حالت شرکتی و قراردادی به استخدام پیمانی و رسمی، از جمله راهکارهای مواجه با کمبود نیروی پرستار در دامغان است. 

در شهرستان دامغان ۳۰۰ پرستار در حوزه پرستاری، بهیاری، فوریت های پزشکی، اتاق عمل و هوشبری فعالیت دارند. 

این شهرستان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۲ خانه بهداشت روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.