هادی زرینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن در جامعه پرستاری همدان فعال هستند که با در نظر گرفتن پرستاران فعال در بخش خصوصی، بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان ارتش، شمار آنها به چهار هزار و ۳۰۰ تن می‌رسد.

وی اضافه کرد: استاندارد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی ۲.۵ نفر است این در حالیست که در همدان به ازای هر تخت ۱.۳ پرستار فعالیت دارند.

رییس نظام پرستاری استان همدان ادامه داد: کمبود پرستار به معنای نبود نیروی فعال رشته پرستاری در کشور نیست بلکه بسیاری از دانش آموختگان این رشته بیکار هستند و می توان با جذب این افراد کمبودها و خلاء های موجود را رفع کرد.

زرینی اظهار داشت: ۸۰ درصد کارکنان علوم پزشکی همدان را کادر درمانی تشکیل میدهد و رضایتمندی مردم و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها در صورت ارائه خدمات بهینه به پرستاران، تامین می شود.

وی همچنین خواستار تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی شد و گفت: شرح وظایف پرسنل شرکتی همانند پرستاران رسمی و قراردادی است اما میزان حقوق و مزایای آنها اندک بوده و از بسیاری خدمات و امکانات بی بهره هستند.

رییس نظام پرستاری استان همدان اضافه کرد: دولت باید با تبدیل وضعیت نیرهای شرکتی به آنها برای انجام بهتر وظایف محوله انگیزه بدهد.

زرینی ادامه داد: قانون تعرفه گذاری برای خدمات پرستاری سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما بعد از گذشت ۱۲ سال همچنان اجرایی نشده است.

وی افزود: همچنین طرح قاصدک که یک روش پرداختی برای کارانه پرستاران است یک طرح معیوب و ناعدلانه است که امید میرود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روش عادلانه جایگزین این طرح کند.

وی گفت: همدان در پرداخت کارانه وضعیت خوبی دارد و بسیاری از نیروها کارانه اردیبهشت و خرداد امسال را دریافت کردند اما مبلغ کنونی کارانه بین ۲ تا سه برابر کاهش یافته یعنی امسال برابر با سال ۹۳ کارانه پرداخت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.