دکتر حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در صورت عدم پرداخت بدهی بیمه تامین  اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی البرز  از ابتدای مهرماه سال جاری ارائه خدمات درمانی به بیماران این استان  با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر سازمان تامین اجتماعی بدهی خود را پرداخت نکند مراکز درمانی قادر به پرداخت حقوق، دستمزد، کارانه کارکنان، تجهیزات و ملزومات مصرفی  مانند دارو،  موارد مورد نیاز هتلینگ بیمارستان حتی غذا و تامین انرژی  نخواهند بود.

کریم اظهار داشت : در این صورت  به ناچار برای نجات بیمارستان ها از ورشکستگی و عدم توقف فعالیت آنها در ارائه خدمات درمانی باید هزینه درمانی را مستقیم از بیمه شدگان دریافت کرد و آنان با ارائه صورت حساب رسمی به سازمان بیمه گرمبلغ پرداختی خود را از بیمه دریافت کنند  که این اتفاقی خوشایند و مورد پسند نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: تا کنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وجود تحریم‌های ظالمانه به خوبی توانسته نیازهای دارویی و تجهیزاتی کشور را تامین کند تا مردم متضرر نشوند و ازخدمات درمانی با کیفیت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بدهی‌های سنگین سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ، وزارت بهداشت و مراکز درمانی را با چالش جدی تامین دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از بیمه شدگان در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند ،خاطرنشان کرد: البرز به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین و مهاجر پذیرترین استان محسوب می‌شود که درصد بالایی از مردم توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند و با مراجعه به مراکز دولتی بار سنگین هزینه‌های درمانی آنها کاهش می‌یابد و این درحالی است که مراکز درمانی به سبب عدم پرداخت به موقع سازمان‌های بیمه‌گر قادر به ادامه ارائه خدمات درمانی نخواهند بود.

کریم افزود: دانشگاه علوم پزشکی البرز از مهرماه سال ۹۷ تا کنون دریافتی از بیمه نداشته و در صورت عدم پرداخت بدهی بیمه از مهرسال جاری مراکز درمانی دیگر قادر به ادامه فعالیت با این شرایط نخواهند بود، چرا که این مراکز جهت تامین دارو و تجهیزات به بسیاری از شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی بدهکار می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه ادامه‌ی فعالیت مراکز درمانی با شرایط فعلی از اصلی ترین دغدغه‌ی دانشگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز تا کنون با توجه به تمام مشکلات ایجاده شده ناشی از تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تلاش کرده است مردم دچار مشکل نشوند و از خدمات درمانی بهره‌مند شوند اما متاسفانه شرایط فعلی نگران کننده است که باید تمام متولیان حوزه‌ی سلامت در این خصوص چاره اندیشی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: ما و همکارانمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بیمارستان‌های تابعه همه راه‌های ممکن برای حفظ چرخه ارائه خدمت را طی کرده‌ایم  و اولویت نخست و مهم تداوم خدمت رسانی به مردم است که امید است با تدبیر و درک صحیح از شرایط و اولویت های موجود در کشور مشکل به وجود آمده حل شود.

دانشگاه علوم پزشکی البرز حدود ۱۲ بیمارستان تحت پوشش دارد.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر  افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

تلاش خبرنگار ایرنا برای کسب نظر مسئولان تامین اجتماعی استان البرز بی نتیجه ماند.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.