منیژه شکور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه بیمارستان فوق تخصصی بیش از 50 قسمت درمانی و تخصصی دارد ، اظهار داشت: این بیمارستان قبل از هرگونه نظارت از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، برنامه خود ازریابی در بخش های مختلف به اجرا در آورده است.
مسئول واحد اعتباربخشی و کیفیت بیمارستان فوق تخصصی البرز ادامه داد: طبق برنامه، این واحد قوانین ، الزامات از لحاظ زیر ساختی ، فرایند ی ، مستند سازی و عملکرد بخش های مختلف درمانی و اداری را مورد رصد و ارزیابی قرار می دهد.
شکور با بیان اینکه خودارزیابی ها در 2 بخش کارکنان و بیماران انجام می شود، گفت: در بخش کارکنان و پزشکان ، کاستی ها و نواقص بررسی و در سطح مدیران و اجرایی نسبت به اصلاح آنها تصمیم گیری می شود.
وی به نظارت ها در بخش بیماران اشاره کرد و اظهار داشت: دراین بخش بیماران سرپایی و بستری به صورت جداگانه وضعیت خدمات دهی به آنان و رضایمندی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.
مسئول واحد اعتبار بخشی و کیفیت بیمارستان فوق تخصصی البرز تصریح کرد : این واحد با توزیع پرسشنامه در بین بیماران سرپایی ، بیماران بستری و همراهان بیماران نظرات آنان را در خصوص چگونگی خدمات و نحوه تکریم ارباب و رجوع از سوی پرسنل بیمارستان ارزیابی می شود.
وی با بیان اینکه در این واحد علاوه بر نحوه خدمات پزشکی و درمانی ، چگونگی برخورد کارکنان اداری از سطح نگهبانی تا بالاترین سطوح مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: با بررسی نتایج داده ها نسبت به رفع نواقص و کاستی ها اقدام می شود.
شکور با بیان اینکه مسئولان بیمارستان فوق تخصصی البرز درصدد هستند تا ضمن ارتقای خدمات ، میزان رضایتمندی ارباب و روج را در تمام بخش ها به بالاتر از 80درصد برسانند ، گفت: اکنون در بخش بستری بیش از 80 درصد بیماران از نحوه خدمات دهی بیمارستان رضایت دارند که این موضوع به گواهی مستندات اعلام می شود.
مسئول واحد اعتبار بخشی و کیفیت بیمارستان البرز یادآور شد که این واحد هر سه ماه یک بار نتایج داده ها در بخش های ارباب و رجوع و کارکنان را بررسی و نتایج را برای تصمیم گیری به مدیران عالی بیمارستان منعکس می کند که این خود ارزشیابی ها موجب شده تا بیمارستان فوق تخصصی البرز در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
این مسئول تعداد مراجعه کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان فوق تخصصی البرز را روزانه بیش از 3 هزار نفر اعلام کرد و گفت: درمانگاه این بخش به نسبت تعداد مراجعه کنندگان کوچک بوده که اقدامات اصلاحی و توسعه ای در دست انجام است.
بیمارستان فوق تخصصی البرز به تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات رایگان درمانی ارائه می دهد که جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی استان البرز نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر اعلام شده است.
این بیمارستان فوق تخصصی علاوه بر بیمه شدگان تامین اجتماعی استان البرز به بیماران سایر مناطق کشور خدمات درمانی ارائه می کنند ، ضمن اینکه بیماران دارای سایر بیمه ها و عادی از خدمات آن بهره مند هستند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.