محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در همایش منطقه ای دبیران و مدرسان ستاد انتخابات استان‌های کردستان، ایلام، همدان، لرستان و آذربایجان های شرقی و غربی به میزبانی استانداری کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، با متفاوت دانستن فضای انتخابات پیش رو با ادوار گذشته تصریح کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام و ترور اقتصادی ایران و تلاش برای کاهش تاب آوری کشور انتخابات اسفندماه می تواند راهگشا و عبور دهنده کشور از این شرایط باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات می تواند سرمایه اجتماعی را بروز دهد و اعتقاد مردم را در آینه اعداد و ارقام به نمایش بگذارد، گفت: انتخابات باشکوه محقق نمی شود مگر آنکه ابزار کار را داشته و فراهم کرده باشیم.

وی با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی و ایجاد فضای رقابتی در انتخابات تصریح کرد: از بابت فضای رقابتی بسیاری از دلسوزان نگران هستند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه الکترونیکی شدن فرآیندهای انتخابات نتیجه اهتمام دولت به گسترش خدمات الکترونیک بوده است، تاکید کرد: الکترونیکی شدن انتخابات آرامش، اطمینان و سهولت را برای مجریان و رای دهندگان پدید می آورد.

الهی تبار افزود: با سامانه جامع انتخابات و فرآیند الکترونیکی آن شفافیت و رعایت حق الناس محقق شده و کارگزاران انتخابات با آرامش بیشتری عمل خواهند کرد.
 او با بیان اینکه یکی از توفیقات دولت بسط و گسترش خدمات دولت الکترونیک بوده است، افزود: این اهتمام در راستای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از فساد و اختلال بوده و با الکترونیکی شدن انتخابات تخلفات به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه باوجود تلاش های بسیار برای اخذ الکترونیکی رای فعلا این امر میسر نشده است، اضافه کرد:  ۲۴مرحله از ۲۵ فرآیند انتخابات الکترونیکی اجرا می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.