فریبرز کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش برف که از بامداد شنبه در استان آغاز شد، افزود: عوامل راهداری بااستفاده از امکانات و تجهیزات در اختیار اقدام به بازکردن همه راه ها کردند و اکنون تمام راه های اصلی، فرعی و روستایی استان کرمانشاه باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای برفروبی این میزان راه ۵۰۰ نیرو در قالب ۴۹ اکیپ و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۴۴ راهدارخانه در اختیار دارد که جوابگوی این حجم از راه ها نیست.

وی تصریح کرد که در زمان بارش برف و بسته شدن راه ها و به دلیل کمبود امکانات و عوامل، اقدام به اولویت‌بندی راه‌ها می‌کنیم و اولویت اول باز نگه داشتن راه‌های اصلی و شریانی و بعد فرعی و بعد از آن روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه با اعلام اینکه ۳۷ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در کل راهدارخانه‌ها انبار شده است، گفت: در این مدت بیش از ۷۸۰ تن شن و نمک در راه‌های استان مصرف شده است.

کرمی افزود: اکنون همه راه ها استان باز است اما به دلیل یخ زدگی و لغزندگی به رانندگان توصیه می کنیم که با احتیاط رانندگی کنند.

او خواستار توجه بیشتر رانندگان در ارتفاعات و مسیرهای کوهستانی شد و گفت: به دلیل وجود برف و احتمال ریزش در مسیر راه ها از رانندگان می خواهیم نکات ایمنی را رعایت کنند. 

سازمان هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد از امروز (یکشنبه) تا روز سه شنبه، استقرار وضعیت پایدار در جو استان، سبب کاهش محسوس دمای شبانه، یخبندان و در برخی نقاط تشکیل مه می گردد. 

بنا بر این گزارش از روز چهارشنبه تا اواسط روز جمعه در بعضی ساعات وزش باد، رشد ابر و افزایش نسبی دمای هوا، مهمترین پدیده های جوی در سطح استان خواهند بود و به دنبال این وضعیت، سامانه ناپایدار دیگری از اواخر روز جمعه جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده بتدریج، شرایط را برای بارندگی در سطح استان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.