محمد رضا نازک کار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین مشکل این خودروهای گرفتار در برف را عدم آشنایی با بستن زنجیرچرخ عنوان و اظهار کرد: راهداران ۲۳ مسافر گرفتار در برف را در راهدار خانه های استان اسکان دادند.

وی با اشاره به اینکه بدلیل بارش سنگین برف ، مسیر۲۷ روستا در محورهای کوهستانی استان مسدود شده بود، افزود: با تلاش بی وقفه راهداران،  مسیر تمامی این روستاها در همان ساعت های اولیه بازگشایی شد و فقط یک روستا در مسیر امام زاده اسحاق به منظور ایمنی تردد کنندگان این محور بسته شده است.

وی با اشاره به باز بودن تمامی محورهای استان به غیر از محور پونل- خلخال که بدلیل ایمنی تردد کنندگان بسته شده است، تصریح کرد:  طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۸ کیلومتر از محورهای کوهستانی و برف گیر طی دو مرحله  برفروبی شده و ۱۳۲ تن شن و نمک برای آن استفاده شده است.
نازک کار به ارتفاع بارش برف در استان نیز اشاره و بیان کرد: ارتفاع برف در  مسیر اسالم- خلخال به بیش از نیم متر ( ۵۰ سانتیمتر) رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  اضافه کرد: همچنین  ارتفاع برف در مسیر پونل- خلخال رضوانشهر بین ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر ، منطقه آبی نام سیاهکل  بین ۴۰ تا ۴۵ سانتیمتر و گیلوان ماسال ۳۰ سانتیمتر گزارش شده است.
۵۳ گروه راهداری با ۵۱۷نیروی راهدار و ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در ۲۸ راهدار خانه ثابت و سیار استان به منظور مقابله با مشکلات احتمالی در راهها استقرار یافته اند.
نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و بارشی در این منطقه است که بر این اساس تا روز سه شنبه  هفته جاری  اکثر نقاط استان شاهد تداوم بارندگی ها، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.