فریبرز کرمی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: براثر بارش برف راه حدود ۵۰ روستای استان بسته شده بود که با عملیات راهداری و برف‌روبی ۹۲۲ کیلومتر این راه‌ها باز شده و تردد اکنون در آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ تن شن و نمک در راه‌های روستایی استان برای برف روبی مصرف شد، گفت: در راه‌های روستایی ۴۵ نیرو و ۳۱ دستگاه ماشین آلات عملیات بازگشایی راه ها را انجام دادند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه در ادامه همچنین از برف‌روبی بیش از هزار و ۸۶۳ کیلومتر از راه‌های اصلی استان در ۲ روز اخیر خبر داد و گفت: نیروهای راهداری به ۱۰۷ دستگاه خودرو گرفتار در برف امدادرسانی کردند.

به گفته او، در این مدت ۷۸۰ تن شن و نمک در راه‌های استان مصرف شده و بیش از ۱۶۴ نیرو و ۱۰۹ دستگاه ماشین‌آلات نیز مشغول عملیات راهداری بودند.

کرمی با بیان اینکه در برخی از جاده های استان اکنون نیز درگیر کولاک مقطعی هستیم و تردد در این محورها با زنجیرچرخ امکان دارد، افزود: این محورها شامل محور اسلام آبادغرب در منطقه حسن‌آباد و چهارزبر، سرمیل در دالاهو، قلاجه در گیلانغرب، مله‌ماس در سنقر و تمامی محورهای اورامانات شامل پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر است. 

وی ادامه داد: با توجه به برودت هوا نمک‌پاشی در جاده ها در راستای جلوگیری از یخ زدگی از صبح چهارشنبه آغاز شده است.​

استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد. 

سازمان هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد که هوای استان طی امروز و امشب ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد و بارش برف و باران خواهد بود.
به گزارش این سازمان بارش که به خصوص در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان نمود بیشتری خواهد داشت؛ با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً در برخی نقاط با سیلاب های محلی نیز همراه می شود.

براساس این گزارش، بارش برف در گردنه‌ها، جاده‌های کوهستانی، نواحی سردسیر و معتدل موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد خواهد شد. 

در روز پنجشنبه تا اوایل روز جمعه، به استثنای برخی نقاط رگبارهای موقت برف و باران و تشکیل مه، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.