نشست موسسان و مدیران مدارس غیردولتی شهر کرمانشاه روز یکشنبه در سرسرای آمورش و پرورش ناحیه سه استان برگزار شد، اعضای این مجمع با ابراز همدردی و درک مصائب مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان، کمک های مردمی سراسر کشور در زلزله مهیب سال ۹۶ کرمانشاه را یادآور شدند و ساخت یک مدرسه در مناطق سیل زده را متقبل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: مردم کرمانشاه هرگز کمک های مردمی، خیران به ویژه خیران مدرسه ساز پس از وقوع زلزله بزرگ ۷/۳ درهم ریشتری سال ۹۶ را فراموش نمی کنند، زلزله ای که در آن ۷۸ مدرسه و ۷۴ دانش آموز کشته شدند.

مجید یزدان پناه، نمره اخلاق مردم ایران در کمک های بشر دوستانه به دیگران را ۲۰ دانست و افزود: مردم نوع دوست و خیران مدرسه ساز برای بازسازی مدارس مناطق زلزله استان بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی کردند و تاکنون به جای ۷۸ مدرسه ۱۹۳ مدرسه ساخته شده و به فرموده مقام معظم رهبری تهدید را به فرصت تبدیل کرده ایم.

وی در ادامه آموزش و پرورش کرمانشاه را جزء یکی از هشت استان معین بازسازی مدارس استان سیل زده سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش و نواحی سه گانه آن تمام تجهیزات و امکانات خود را برای کمک به بازسازی مدارس این به کار می گیرد و همچنین برخی از کانکس های کلاس دار مناطق زلزله زده را به این استان ارسال می کند.

یزدان پناه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه مدارس غیردولتی کرمانشاه گفت: مدارس غیردولتی استان نسبت به استان های دیگر به دلایل خاص کم تر از حد انتظار است.

او با ابراز تاسف از اینکه مدارس غیردولتی کمتر به سوی رشته های فنی و حرفه ای و هنرستان ها رغبت پیدا می کنند، گفت: آینده جامعه در گروه توسعه کارآفرینی، مهارت آموزی و کارهای فنی است که متاسفانه کمتر به این مقوله توجه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید مدارس مهارت آموزی با دیگر بخش به ۵۰ - ۵۰ برسد، گفت: فاصله زیادی از نظر تعداد بین مدارس آموزش و پرورش و مهارت آموزی و فنی و حرفه ای است.

استان ۲ نفری کرمانشاه ۳۰ هزار معلم، ۳۰ هزار بازنشسته و ۳۵۰ هزار دانش آموز دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.