ابراهیم رفیعی روز شنبه  در جلسه شورای  آموزش و پرورش  استان  افزود: بستر عادلانه‌ای برای شرکت دانش آموزان استان در مسابقات مختلف ورزشی به دلیل فراهم نبودن امکانات ایاب و ذهاب وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که حیاط مدارس به لوازم ورزشی تجهیز شوند این اداره کل آمادگی دارد مدارس را در ساعات غیر درسی در اختیار اداره ورزش و جوانان برای استفاده عموم و بهره مندی از امکانات ورزشی قرار دهد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش با توجه به امکانات سخت‌افزاری مدارس روستایی می تواند نیروی انسانی و مکان مناسب را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان برای تجهیز مدارس به لوازم ورزشی و استفاده عموم مردم از این امکانات قرار دهد.

رفیعی افزود: هنرستان‌های تربیت‌بدنی همه ساله متخصصانی در سطح تکنسین به جامعه تحویل می‌دهد که در باشگاه های ورزشی و آموزش‌و پرورش مشغول به کار می شوند.

وی اضافه کرد: هنرستان‌های تربیت‌بدنی همان مدارس هستند اما از امکانات ورزشی برخوردار نیستند که در این خصوص مساعدت اداره ورزش و جوانان برای در اختیار قرارداد سالن‌های ورزشی بسیار اثرگذار است.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزانی که در رشته تربیت‌بدنی تحصیل‌ کرده‌اند در زمان ورود به دانشگاه دچار مشکلاتی می‌شوند، چراکه آخرین مدرک تحصیلی این دانش آموزان دیپلم است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان ادامه داد: ایجاد رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان می تواند مشکلات این بخش را به حداقل کاهش برساند.

معاون تربیت بدنی  و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به چاپ ۱۴ هزار جلد بروشور در خصوص ورزش دانش‌آموزی استان گفت: کارگاه‌های  مختلف آموزشی برای اولیا در حوزه ورزش در بیش از یک هزار مدرسه برگزار شده است.

ذبیح الله تاراسی افزود: سه هزار معلم در طرح ویژه تربیت‌بدنی آموزش های لازم را فرا گرفته اند که این  معلمان برای زمانی که معلم ورزش حضور نداشته باشد جایگزین می شوند.

وی اظهار داشت: طرح نرمش صبحگاهی در مدارس استان اجرا می شود که بر اساس آن در آغاز کلاس درس معلمان پنج دقیقه با دانش آموزان حرکات کششی انجام خواهند داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.