گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، حاکیست، نادر جهان آرای در اولین جلسه کمیته علمی اجرایی طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان اظهار داشت: طرح نماد، مصداق بارز همکاری های خانواده و دستگاههای مختلف با آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهره های اصلی ایفای نقش در جامعه هستند، افزود : لزوم توجه به خانواده به عنوان عامل اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این راه یاری سازمان ها را می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مجموعه ای نظام یافته از خدمات، برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی اجتماعی است.

وی با تشریح اهداف طرح نماد بیان داشت: گسترش آموزش های ریشه ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر با چک لیست های منظم و طراحی و توسعه مداخله های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از اهداف اختصاصی این طرح و در دستور کار آموزش و پرورش استان گیلان قرار دارد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از دست اندرکاران آموزش و پرورش گیلان که همواره در این مسیر همراه بوده گفت: طرح هایی مانند نماد و طرح های رشد مدار می تواند گام بسیار خوبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جوامع امروز باشد، چرا که با افزایش روز افزون آسییب های اجتماعی در جامعه  اجرای این طرح ها برای پیشگیری از آسیب های مختلف در جامعه بیش از پیش احساس می شود.

احمد آقایی افزود: تلاش ما اینست تا با کیفیت بخشی به اجرای طرح ها اثرات مثبت آن را در جامعه شاهد باشیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح ملی نماد از سال تحصیلی ۹۶ - ۹۵ در این استان در حال اجراست، گفت: در اولین سال اجرای این طرح به طور آزمایشی در ۶ مدرسه شهرستان شفت و ۶ واحد آموزشی ناحیه یک رشت اجرا شد.

 جمیل عباسی غریب افزود:  بر اساس پیش بینی های انجام گرفته در سال تحصیلی آینده، ۶۹۹ مدرسه در استان گیلان مجری برگزاری این طرح خواهند بود.

در پایان این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به دلیل پشتیبانی ویژه دادگستری کل استان در اجرای طرح نماد از آقایی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان تقدیر کرد. 

در سال تحصیلی گذشته، دارای افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز است.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.