مدیرکل مدیریت بحران استانداری روز شنبه در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه معراج ناحیه سه تبریز گفت: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی تلفات ناشی از حوادث طبیعی را کاهش می دهد.

محمدباقر هنربر خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی حادثه خیز است و از ۴۳ حادثه طبیعی دنیا ۳۴ حادثه در استان ما رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: این تمرین با هدف ارتقا سطح ایمنی در جامعه با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با بالا بردن آستانه تحمل در برابر حوادث و کاهش استرس انجام می شود.

وی با مقایسه زلزله بم و کرمانشاه و کاهش تلفات جانی و مسکونی آن، خاطرنشان کرد: آموزش های لازم و مقاوم سازی بناها بیشترین تاثیر را در کاهش تلفات داشت که همه این موارد با آموزش از طریق آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در چنین تمرین هایی حاصل شده است.

هنربر عدم توجه به شایعات در حوادث طبیعی را ضروری دانست و گفت: حوادث طبیعی به خصوص زلزله قابل پیش بینی نیست و توجه به همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی و راه های پیشگیری و فرهنگ سازی از آن باید پیش از گذشته مدنظر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با اشاره به اینکه در دنیا بیشترین تلاش ها در حوزه پیشگیری، پیش بینی و توانمندسازی است تا کمترین آسیب را در حوادث طبیعی داشته باشیم، افزود: تمرین زلزله برای دانش آموزان آموزشی برای پیشگیری و جلوگیری از صدمه بیشتر در حوادث طبیعی است.

جعفر پاشایی تاکید کرد: بحث هماهنگی دستگاه های مسوول در این مواقع مهم ترین نکته ای است که در این برنامه می توان برداشت کرد چرا که این هماهنگی بیشترین بهره برداری را با کمترین امکانات برای ما رقم می زند و ترمیم نارسایی ها در کوتاهترین زمان رخ می دهد.

پاشایی گفت: هدفی که آموزش و پرورش استان و دستگاه های مسوول از برگزاری تمرین زلزله تعقیب می کنند آگاه سازی در بستر مدرسه، خانواده ها و آحاد مردم است.

وی تاکید کرد: بحث توانمندسازی شعار تاب آوری مانور زلزله را معنی می کند و از طریق آموزش که در دنیا مرسوم است باید شکل بگیرد.

پاشایی اظهار کرد: اگر بخواهیم ایمنی داشته باشیم در مقابل زلزله باید اراده داشته باشیم زیرا در مدیریت کسی که می خواد اقدام کند اولین کار تصمیم گیری با اراده می باشد.

تمرین سراسری زلزله در ۶ آذر برگزار شد اما به جهت سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی این تمرین در ۴ شهرستان تبریز، بستان آباد، سراب و میانه امروز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.