فرماندار گیلانغرب در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بازدید از مرحله اول احداث جاده «زرله زرد» به سومار به طول ۱۶ کیلومتر و بررسی روند پیشرفت فیزیکی آن یکی از برنامه های استاندار کرمانشاه به گیلانغرب است.

کوروش محمودیان افزود: برای احداث این جاده مرزی و ترانزیتی در مجموع ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که با احداث راه دسترسی سومار به گیلانغرب در محور زلزله زرد شاهد کاهش مسیر گیلانغرب به سومار به میزان ۲۵کیلومتر خواهیم بود.

 وی عنوان کرد: جاده سومار به گیلانغرب یک مسیر ترانزیتی است و اهمیت بسیاری در رونق اقتصادی منطقه دارد و هم اکنون با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: همچنین استاندار کرمانشاه در ادامه از مدرسه سه کلاسه روستای «قمرالی چله» از توابع این شهرستان بازدید می کند که در ادامه جلسه ای به منظور  بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان برگزار می شود.

قرار است استاندار کرمانشاه پس از بازدید از طرح های عمرانی گیلانغرب در ادامه از چندین طرح عمرانی در شهرستان سرپل ذهاب نیز از جمله سد در دست احداث و سامانه گرمسیری بازدید کند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه واقع است و بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت و ۲۰۸ روستا دارد که این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان دومین شهر مقاوم کشور ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزارتن محصول از این زمین ها تولید و روانه بازار می شود.

مرز سومار درفاصله پنج کیلومتری شهرسومار قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است.
فاصله سومار در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با شهر مندلی عراق ۱۵ کیلومتر است.
بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد.
این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.
در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده است و اکنون عمده کالا از این معبر به استان‌های شرقی عراق صادر می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.