زهرا شیخ بیگ روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همیشه گفته و می‌گویم که من نوکر نوکرهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم و به این مساله باعث افتخار و سربلندی من می‌باشد.

وی تاکید کرد: باید به جوانان امروزی از چگونگی پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس آگاهی بخشید و به آن‌ها یادآور شد که چه تعداد جوان در این مسیر به شهادت رسیده‌اند تا نظام جمهوری اسلامی پایدار بماند.

وی افزود: برخی اعتقاداتی که جوانان از نظام و انقلاب دارند به دلیل ناآگاهی آن‌هاست و این وظیفه ما می‌باشد که اهتمام ویژه داشته باشیم و جوانان را بازندگی و خانواده شهدا آشنا نماییم.

شیخ بیگ تاکید کرد: جوانان نباید در عرصه‌های مختلف به‌ویژه فرهنگی در حاشیه قرار بگیرند، بلکه باید در خط مقدم و پرچم‌دار دفاع از نظام اسلامی و انقلاب باشند.

وی در ادامه گفت: من در خانواده انقلابی بزرگ‌شده‌ام و برادرم از زندانیان سیاسی و مبارزان زمان شاه بود و همین مساله نیز بر انگیزه من برای دفاع از نظام و انقلاب تاثیر گذاشت.

وی افزود: برای نخستین بار در ۱۴ آبان ماه سال ۵۹ به کردستان اعزام شدم و ۱۰ ماه در این منطقه به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مشغول بودم.

شیخ بیگ بابیان این که عمده فعالیت‌های من فرهنگی بود، ادامه داد: ۲ ماه در مهاباد فعال حضور داشتم و با بانوان دیگر برنامه‌های فرهنگی تهیه می‌نمودیم و در اختیار رادیو مهاباد قرار می‌دادیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پیرانشهر پاک‌سازی شد، به عنوان نیروی آموزش‌وپرورش از طرف سپاه پاسداران مامور به انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی بودیم.

وی با اشاره به گذراندن دوره‌های امدادرسانی و تزریقات، اضافه کرد: در عملیات‌های فتح المبین و والفجر یک نیز به عنوان مددکار در بیمارستان فعالیت می‌کردم.

شیخ بیگ با اشاره به اینکه حضور من در پشت جبهه ۱۶ ماه و در مقاطع مختلف به طول انجامید، اضافه کرد: زمان‌هایی که در شهر حضور داشتم نیز خدمات پشتیانی از جمله جمع‌آوری خوراک و لباس برای رزمندگان جبهه‌ها را همراه با دیگر بانوان در مساجد و پایگاه‌های بسیج انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به فعالیت‌های فرهنگی از جمله فعالیت در حلقه صالحین بسیج مشغول هستم.

وی که همسر شهید محمدحسن ترابیان است، گفت: همسرم در عملیات والفجر چهار در سال ۶۴ به شهادت رسید.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است و  تا ۶ مهر ادامه دارد.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.