به گزارش ایرنا، سردار جهانبخش کرمی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه رزمایش پدافند غیر عامل شهر زنجان افزود افزود: پدافند غیر عامل در شهرها و جوامع کنونی غیر قابل انکار بوده و هر روز که می گذرد بر اهمیت ان بیش از گذشته افزوده می شود.
وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، استکبار به مدت هشت سال جنگ علیه کشورمان تحمیل کرد و جوانان این سرزمین جانانه مقاومت و ایستادگی کردند که در این راستا باید از تجربیات این دوران استفاده شود.
کرمی خاطرنشان کرد: امروز غفلت قابل قبول نیست که بعد جنگ هشت سال دفاع مقدس که جبهه استکبار و نظام جمهوری اسلامی در طرف دیگر قرار داشت به موضوع مهم پدافند غیر عامل توجه نشود.
وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل صرفا توجه به امداد و نجات نیست بلکه این مهم در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی ، خدماتی ، روانی و فرهنگی باید جدی پرداخته شود و این در حالی است که کشور مان دربحث مسائل امنیتی بحران های خطرناکی را پشت سرگذاشته است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: با تدابیر رهبری دربحث دفاعی و نظامی و در بین اقشار جامعه و در تمامی زمینه ها آموزش ها لازم ارائه می شود و می توان گفت که دشمن نمی تواند به برنامه های خود برسد.
وی اضافه کرد:دشمن در بحث تهاجم فرهنگی نیز تهاجم به باورها و ایمان،و روحیه جهادی و انقلابی و حتی سبک زندگی اسلامی ایرانیان را مورد هدف قرار داده و در این راستا باید دستگاههای متولی امر به موضوع پدافند غیرعامل توجه جدی داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: توسل مردم به ائمه اطهار (ع) و برگزاری اجتماعات باشکوه در عاشورای حسینی و به نمایش گذاشتن ارادت خالصانه به سیدالشهدا در اربعین حسینی اقدامات مقابله ای توطئه های گوناگون دشمنان است.
وی اظهار داشت: دشمن از بدو پیروزی انقلاب توطئه های و تحریم های مختلفی را آغاز و حتی تشدید کرده که در این میان مقام معظم رهبری سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند .
کرمی افزود: رهبری در مدت 10 سال بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و پدافند غیر عامل برای کاهش تحریم ها و فشارهای دشمنان تاکید داشتند واجرایی شدن اقتصاد مقاومتی کشور را از وابستگی ها بی نیاز می کند .
فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان خاطر نشان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به حضور چشمگیر جوانان و همکاری و همراهی دستگاههای حاکمیتی ، دولتی،خصوصی به ویژه مردم بصورت جهادی تاکید کردند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر دشمن بحث اقتصادی کشور را هدف قرار داده، باید پدافند غیر عامل در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جدی گرفته شود تا نیازمند بیگانگان نشویم .
شهردار زنجان نیز ادامه داد: علت نامگذاری رزمایش پدافند غیر عامل شهر زنجان به نام مدافعین شهدای حرم تجلیل و قدردانی گوشه ای از جان گذشتگی این عزیزان بود .
مسیح اله معصومی افزود : رزمایش امروز با همکاری دستگاههای متولی امر با موفقیت انجام شد و پدافند غیر عامل حرکت غیر نظامی است ولی تمامی دستگاها تلاش می کنند با درایت همه جانبه بحران های به وجود آمده را در کمترین زمان ممکن رفع کنند .
فرمانده قرارگاه تاکتیکی شهر زنجان ادامه داد: باید تمامی دستگاهای متولی همیشه در آماده باش کامل بوده تا بتوانند حوادث احتمالی را مدیریت کنند .
وی خاطر نشان کرد: همه ادارات در این رزمایش در زمان تعیین شده خود را به محل حادثه رساندند و انتظار نیز این است که در مواقع بحرانی نیز این همکاری و سرعت عمل رعایت شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: هدف از مدیریت بحران و پدافند غیر عامل خدمت به مردم و مصونیت مردم از مخاطرات است به همین دلیل باید نقش مردم در پدافند غیر عامل پررنگ دیده شود.
سجاد خدایی افزود: درزمان وقوع حوادث طبیعی به امکانات و تجهیزات کافی دسترسی نداریم پس باید چاره ای بیندیشیم که شیوه اجرای رزمایش ها فقط دورمیزی نباشد و بلکه کاربردی و عملیاتی باشد .
وی اضافه کرد: مدیریت شهری در مواقع بحرانی تا چه میزان می تواند به ساکنین ساختمان های بلند مرتبه و کوچه های باریک بافت فرسوده خدمات بدهد که در این راستا باید به مباحث شهرسازی در جانمایی ساخت مسکن و پدافند غیر عامل توجه جدی شود و بخش آموزش سرلوحه کارها قرار گیرد.
در پایان مراسم از خانواده های شهیدان خیر الله صمدی، داود مرادخانی و رحمان بهرامی از شهدای مدافع حرم قدردانی شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.