مهرداد سالاری معاون عمرانی روز دوشنبه در نشست شورای مسکن استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با ارایه طرح اقدام ملی، فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن فراهم کرده و تسهیلات بانکی مناسبی هم برای این‌کار اختصاص یافته است.

وی افزود: برای بهره‌گیری مناسب‌تر از فرصت‌های ایجاد شده توسط این طرح، تلاش کرده‌ایم از پتانسیل های تعاونی های مسکن و مجموعه هایی مانند ستاد اجرایی فرمام امام (ره) استفاده کنیم و خوشبختانه تاکنون پروژه های مناسبی با مشارکت این مجموعه‌ها در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه امکان اجرای پروژه های مسکن سازی در حریم و بستر رودخانه ها وجود ندارد؛ اظهارداشت: برخی قبل از تصویب قانونی اقدام به فروش قطعاتی در بستر و حریم رودخانه قره‌سو کرده‌اند و زمین های آن را هم به افراد متعددی فروخته اند. حال انتظار دارند بخش دولتی مسیر طبیعی رودخانه را جابجا کند تا تعاونی مذکور دچار مشکل نشود.

سالاری با تاکید کرد: منابع دولتی در واقع اموال عمومی محسوب می شوند و نباید اجازه داد به شکل غیراصولی هزینه شود.

وی یادآور شد: در سیلاب فروردین ۹۸، رودخانه قره‌سو طغیان کرد و ده‌ها منزل مسکونی واقع در حریم رودخانه زیر آب رفت و مردم خسارت‌های بسیار دیدند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم تجربه تلخ ساخت و ساز غیرقانونی و در حریم رودخانه ها تکرار شود و با اهرم های قانونی مانع انجام این کارها خواهیم شد.

سالاری عنوان کرد: تعاونی ها قبل از هرگونه اقدام ابتدا باید از دستگاه های مربوطه استعلام کنند تا وضعیت زمین مربوطه مشخص شود.

در این نشست موضوع اجرای پروژه‌های مسکن طرح اقدام ملی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تعدادی از تعاونی های مسکن استان مورد بررسی و تصویب شورا قرار گرفت.

رودخانه قره‌سو از سراب روانسر واقع در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه سرچشمه می‌گیرد و با جهت شمال غربی به جنوب شرقی جریان پیدا می‌کند. در ۱۵ کیلومتری کرمانشاه رودخانه رازآور و شاخه‌های فرعی آن به قره‌سو می‌ریزد.

 سپس در سطح دشت جریان یافته و در نزدیکی روستای قزانچی رودخانه «مِرِگ» نیز به آن متصل می‌شود. قره‌سو با یک شیب آرام از داخل شهر کرمانشاه عبور کرده و در این محدوده ۲ رودخانه چم‌بشیر و آبشوران نیز بدان می‌ریزند و در نهایت پس از عبور از کرمانشاه در نزدیکی فرامان به رودخانه گاماسیاب می پیوندد، این ۲ تشکیل رودخانه سیمره را می‌دهند.

 بعد از رسیدن به دریاچه سد کرخه به ۲ قسمت تقسیم شده و نیمی به سمت تالاب هورالعظیم در مرز ایران و عراق و نیم دیگر به سمت کارون سرازیر شده و به آبهای خلیج فارس سرازیر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.