به گزارش ایرنا، عباس جمشیدی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات محله های جنوبی شهر بوشهر افزود: 10 هزار مترمکعب آب از این میزان با افزایش ظرفیت آب شیرین کنونی شهر بوشهر در محدده دانشگاه خلیج فارس و 2 هزار مترمکعب از طریق احداث آب شیرین کن در جزیره شیف و روستای هلیله تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: انتظار است با تحقق این مهم مشکلات ناشی از کمبود آب شرب در بوشهر در تابستان نسبت آینده نسبت به سال گذشته کاهش یابد.
وی بیان کرد: همچنین نوسازی و بهسازی شبکه های داخلی توزیع آب در شهر بوشهر از دیگر اقدام هایی است که می تواند در کاهش مشکلات آب شرب شهر بوشهر و حومه در تابستان کمک کند.
جمشیدی یادآور شد: تابستان سال گذشته به دلیل کمبود بارش ها آب تامینی استان بوشهر از شهرستان کازرون از 72 هزار به 49 هزار مترمربع کاهش یافت که مشکلات کم آبی بوشهر را دو چندان کرد.
وی ادامه داد: تکمیل شبکه فاضلاب شهر بوشهر نیز از اولویت های اصلی این شهرستان است و در این زمینه تاکنون در چهار محل قدیمی ( کوتی، بهبهانی، دهدشتی، شنبدی) و محله های جلالی، شغاب و بخشی از محله خواجه ها اقدام هایی در این زمینه آغاز شده است.
جمشیدی با اشاره به ساماندهی پارک لیان بوشهر اظهار داشت: این مهم بطور جدی در دستور کار شهرستان قرار گرفته و در این ارتباط با اهتمام استاندار بوشهر به انجام این مهم 50 میلیارد ریال به این پارک اختصاص یافته است.
وی افزود: در این پارک 2 پلاژ مجزا برای آقایان و بانوان احداث می شود که این 2 طرح اکنون در مرحله جذب سرمایه گذار است.
فرماندار بوشهر ادامه داد: در ارتباط با احداث جاده دسترسی تنگک دوم به محله سرتل بوشهر نیز کارهایی شروع شده و با رفع مشکل تملک زمین های واقع در مسیر به دنبال تسریع در روند اجرای این پروژه هستیم.
وی افزود: در این پروژه به دلیل بالا رفتن هزینه ها پیمانکار نخست از انجام کار منصرف و پروژه مشمول ماده 48 شده که در این ارتباط نسبت به انتخاب پیمانکار جدید اقدام شده است.
جمشیدی ادامه داد: برای تنگک اول تا سرتل نیز احداث جاده دسترسی در دستور کار بود که به دلیل تعداد زیاد واحد مسکونی در این محدوده امکان اجرای طرح وجود نداشت.
وی در ارتباط با ساخت و ساز در شهر بوشهر نیز اظهار داشت: در برخی از محله ها به عنوان محلات هدف تا سقف 100 درصد برای پروانه های ساختمانی تخفیف درنظر گرفته شده است.
جمشیدی افزود: در ارتباط با عوارض های شهرداری نیز شهروندان بوشهری با پرداخت آبدهی خود به شهرداری در ماه های دی، بهمن و اسفند می توانند به ترتیب از 30، 20 و 15 درصد تخیف برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: وظیفه مدیران خدمت به مردم است طوریکه مردم باید همواره احساس کنند که مدیران در حل مشکلات همراه با آنها هستند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.