رضا عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ساخت و ساز غیر مجاز فقط در محدوده باغ شهرها انجام شده است و علاوه بر این موارد در حاشیه زنجانرود نیز شاهد ساخت و سازهای متعدد در حریم رودخانه و زمین های کشاورزی هستیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه سال های گذشته تعداد قابل توجهی از تعاونی ها به خرید و واگذاری زمین در اطراف زنجان در قالب باغشهر اقدام کردند، افزود: طی این مدت دستگاه های متولی پیگیری های جدی برای صیانت از زمین های کشاورزی و منابع آب زیر زمینی انجام دادند و در مواردی پرونده هایی در دادگستری مطرح و احکامی نیز صادر شد.
عسگری با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی به یک معضل عمومی تبدیل شده است، اظهار داشت: این محدوده ها به جای کارکرد اقتصادی و تولیدی فقط کارکرد تفرجگاهی پیدا کرده اند و این در شرایطی است که ما در حوزه منابع آب و ذخیره های زیر زمینی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.
فرماندار زنجان گفت: در محدوده شهر زنجان 42 باغشهر وجود دارد که در قالب تعاونی اقدام به واگذاری زمین در آنها شده است.
وی به برگزاری جلسات متعدد برای حل مسائل باغشهرها اشاره کرد و افزود: بالاخره وجود باغشهرها در زنجان یک واقعیت است ولی از طرفی بر اساس قانون، دستگاه هایی موظف شده اند تا از زمین های کشاورزی صیانت کنند و در این مسیر اگر کوتاهی انجام شود باید پاسخگو باشند.
عسگری ادامه داد: از طرفی هم تعدادی از شهروندان از سال های گذشته سرمایه های خود را در این باغشهرها هزینه کردند و در مواردی احکامی نیز برای تخریب برخی ساخت و سازها از سوی دستگاه قضایی صادر شد؛ به هر صورت موضوع باغ شهرها تقریبا امر پیچیده ای شده است.
فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی که برای حل معضل باغشهرها با حضور دستگاه های متولی برگزار شده، راهکارها و پیشنهاداتی برای حل مسائل طرح و عنوان شده است که از آن جمله می توان به ایجاد شهرک گیاهان دارویی در باغشهرها اشاره کرد.
وی افزود: بالاخره زمین های کشاورزی در باغشهرها مورد استفاده قرار گرفته و منابع آب نیز در آنها استحصال می شود بنابراین با اجرای طرح ایجاد شهرک گیاهان دارویی می توان جنبه اقتصادی در آنها را تقویت کرد تا باغشهرها منحصر به مکان تفرجگاهی نشوند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.