سعید خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری اداره جهاد کشاورزی مشخص شده افرادی سودجو اقدام به تفکیک و فروش خودسرانه اراضی کشاورزی در حاشیه این شهر به‌ویژه منطقه «قره‌داش» و جاده «مامالو» کرده‌ و قصد ساخت‌وساز تاسیسات صنعتی، دامداری و مسکونی را دارند.

وی ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که این اقدامات طبق قانون جرم محسوب می‌شود و متخلفان علاوه بر قلع و قمع بنا به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی با قیمت کاربری جدید محکوم خواهند شد.

وی از شهروندان خواست که برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی قبل از هرگونه خرید این‌گونه اراضی کشاورزی جهت ساخت و ساز در سطح شهرستان با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی در خصوص استعلام یا صدور مجوز اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اظهار داشت: رعایت حریم خطوط برق، حریم و بستر رودخانه فصلی و دایمی و منابع طبیعی نیز در زمان اجرای طرح‌ها از طرف مالکان و اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی است.

وی تاکید کرد: بنگاه‌ها و مشاوران املاک نیز نباید بدون هماهنگی و اخذ مجوز اقدام به تفکیک و خرید و فروش اراضی کشاورزی کنند زیرا در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی نسبت به قلع و قمع و رفع تجاوز اقدام خواهد شد.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی به زیرکشت می‌رود. 

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.