هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان تاکید کرد: نباید از زیرپوست شهر غافل بمانیم و کمتر به آن بپردازیم چرا که این گسل های ا جتماعی در مواقعی فعال و تبدیل به مسائل امنیتی می شوند.

وی، خواستار پیوند حوزه پژوهش با معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری شد تا به نگرانی های این بخش پرداخته شود.

بازوند تاکید کرد: در حوزه اجتماعی اگر قرار است کاری انجام بشود باید تمام ابعاد را در نظر گرفت در حالی که کارهای اجتماعی ما از این نظر پخته نیست به عنوان مثال در طرح انتقال ضایعاتی ها باید همه ابعاد مورد توجه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارپژوهشی با لابی گری حل نمی شود، افزود: نگرانی های جدی در مسائل و آسیب های اجتماعی نیازمند کار پژوهشی دقیق است؛ به عنوان نمونه باید تحقیق شود که چه عاملی باعث شد که در ناآرامی های ۲۵ و ۲۶ آبان ماه ۷۰ درصد کسانی که به خیابان ها آمدند زیر دیپلم بودند.

استاندار کرمانشاه همچنین در خصوص رویداد ۲۰۲۰ بیان داشت: تا رویداد ۲۰۲۰ کرمانشاه ۱۰ ماه فرصت داریم از امروز باید تصمیم بگیریم تا این رویداد را به یک موضوع ملی تبدیل کنیم دستگاه های متولی باید در این خصوص با وزارتخانه ها در تماس باشند.

بازوند خواستار انعکاس مصوبات شورای برنامه ریزی استان به وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای طرح در جلسه هیات دولت شد.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز از تشکیل کمیته های ۱۰ گانه برای رویداد ۲۰۲۰ کرمانشاه و انعقاد تفاهم نامه برای اجرایی کردن برنامه های عملیاتی خبر داد.

به گفته امید قادری این کمیته ها شامل تبلیغات، اقتصادی، زیرساخت های شهری و روستایی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی، برنامه ریزی و تخصص، اجرایی و نظارت شهرستان، آموزش و پژوهش، حمایت بخش خصوصی و نیز کمیته اربعین برای پرداخت به جاذبه های مذهبی و زیارتی استان می شود.

وی عمده اقدام های انجام شده را مشخص کردن کاربری زمین های کریدور گردشگری بیستون- طاقبستان، ساماندهی غار قوری قلعه، ساماندهی تاق گرا و محوطه سازی آن بیان کرد.

قادری ادامه داد: ساماندهی تنگه بزازخانه، تلاش برای رفع اختلاف با دادگستری در خصوص اجاره زمین های اطراف سراب نیلوفر به طرح های گردشگری و در آخر پرداختن به موضوع گردشگری شبانه را دیگر اقدامات در دست اجرا برای آمادگی رویداد ۲۰۲۰ کرمانشاه هستند.

بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در استان کرمانشاه تاکنون شناسایی شده که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان جهانی‌ گردشگری به نام سال «گردشگری روستایی و عشایری» نامگذاری شده است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.