حامد قربانی روز دوشنبه در جلسه بررسی ظرفیتهای توسعه محور گردشگری گناباد به فردوس افزود: احیای این محور تاریخی که در چند سال گذشته به فراموشی سپرده شده زیربنای توسعه صنعت گردشگری در منطقه به شمار می رود و توجه به آن اقتصاد را متحول می کند و باید به یک درک مشترک از ظرفیتهای گردشگری این منطقه دست یافت و با برگزاری تورهای گردشگری خانوادگی، گروهی و ورزشی نسبت به معرفی و بازشناسی آنها در سطح ملی و بین المللی اقدام کرد.

وی ادامه داد: ییلاقی بودن جاده فردوس به گناباد یک جاذبه مهم طبیعی گردشگری به شمار می رود و  در همه فصول سال اعم از تابستان و زمستان ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد و باید با افزایش جاذبه‌های این منطقه گردشگران بیشتری را جذب کرد.

فرماندار گناباد گفت: باید سطح شناخت و آگاهی های مردم نسبت به ظرفیتهای غنی فرهنگی و تاریخی و گردشگری گناباد افزایش یابد و هر گنابادی به یک سفیر برای جذب گردشگر تبدیل شود و در کنار تبلیغات محیطی با تبلیغات فردی و گروهی زمینه جذب بیش از پیش گردشگر را فراهم کرد.

 قربانی افزود: ژئوپارک گردشگری بستر تحقق این مهم و نقش آفرینی آن در رونق اقتصادی منطقه را فراهم می کند و با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی گناباد و ظرفیتها و جاذبه های کهن و غنی اش در حوزه گردشگری می توان در این عرصه با گامهای استوارتری قدم برداشت.

ژئوپارک طبق تعریف سازمان یونسکو گستره‌ای است با مرزهای کاملاً آشکار و پهنه کافی است که دربرگیرنده چند پدیده زمین‌شناسی کمیاب و برجسته است و در آن گستره، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت می شود و این گستره باید از برنامه‌های مدیریت گسترش و بهره‌برداری و طرح‌های حفاظتی برخوردار باشد و توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعه محلی و جلب همکاری‌های مردمی را نیز دارا باشد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.