سید حسن حسینی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رودخانه های کنگ و زشک به رود چهل بازه شاندیز می ریزند که شرکت آب منطقه ای برای تزریق این آب به سفره های زیرزمینی 9 آبخوان و آب بند در مسیر این رود در سوران احداث کرده است.
وی اظهار داشت: تعدادی از این آبخوانها توسط اهالی و تعدادی نیز در پی بارشهای اخیر تخریب شدند که هم اکنون نیروهای آب منطقه ای در محل مشغول بازسازی این آبخوانها هستند تا آب این رود در مسیر جاده قوچان روان نشود.
وی گفت: بارندگی در این شهرستان آغاز شده که بر اثر آن امکان تردد خودرو در جاده روستایی جاغرق به کردینه وجود ندارد.
حسینی افزود: آب رودخانه های این شهرستان به سد طرق و بند گلستان می ریزد و از ظرفیت 34 میلیون مترمکعبی سد طرق 15 میلیون متر مکعب آن آب دارد و بند گلستان نیز 2.5 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که حدود 10 روز است این بند سرریز شده و دریچه های خروجی آن برای تخلیه آب باز شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون تمام نیروها و سازمان های ذیربط و خدمات رسان شهرستان طرقبه شاندیز در حالت آماده باش هستند.
شهرستان طرقبه شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه ها و هوای مطبوع است.
بر اساس برخی آمارها بخش شاندیز سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون نفر گردشگر است که حدود 30 درصد آنها از خارج خراسان رضوی به این منطقه سفر می کنند.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش باران از عصر امروز در مناطق مختلف این استان به ویژه نیمه شمالی آن شدت می گیرد و احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیلها در شهرستان های کلات، درگز، قوچان، چناران، ارتفاعات بینالود و مشهد وجود دارد.
وضعیت ناپایداری جوی و بارش باران به صورت پراکنده تا روز چهارشنبه 21 فروردین در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.