مجتبی قبادی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طبق محاسبات انجام شده میانگین نرخ بیکاری استان در سه فصل اول امسال به ۱۴.۹۶ درصد رسیده است.

وی افزود: این مقدار نرخ بیکاری در مقایسه با سه فصل ابتدایی سال گذشته که به ۱۸.۳ درصد می رسید ۳.۷ درصد کاهش داشته است که می توان همین روند را تا پایان سال حفظ و به هدف خود در خصوص کاهش سه درصدی نرخ بیکاری که ابتدای امسال برنامه ریزی شده بود، برسانیم.

قبادی همچنین از کاهش ۸.۲ درصدی آمار نقطه به نقطه از پاییز ۹۶ تا پاییز ۹۸ خبر داد و گفت: در این ۲ سال که دوران استانداری آقای بازوند است نرخ بیکاری استان از ۲۴.۵ درصد به ۱۶.۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه در ادامه به نرخ بیکاری فصل پاییز ۹۸ کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری فصل سوم سال در کشور ۱۰.۶ درصد اعلام شده که در مقایسه با سال قبل که ۱۱.۸ درصد بوده با کاهش ۱.۲ درصدی روبرو بوده است.

وی یادآوری کرد: نرخ بیکاری کرمانشاه نیز در فصل پاییز ۱۶.۳ درصد اعلام شده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۸.۴ درصد بوده ۲.۱ درصد کاهش نشان می دهد.

قبادی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه نیز در پاییز امسال به ۴۷.۴ درصد رسید که چهار دهم درصد نسبت به پاییز سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.