عبدالحسین فتحی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۱۴ هزار کاربر و چهار هزار نفر به صورت آنلاین از این شبکه استفاده می‌کنند و ۱۸۰ اکسس پوینت خوابگاه‌های دانشجویان را به اینترنت متصل می‌کند.

وی از ایجاد فضای رقابتی بین اپراتورها برای تامین اینترنت دانشگاه خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته افزایش ۲ برابری را در پهنای باند اینترنت شاهد هستیم و پهنای باند را به ۶۳۴ مگابیت افزایش دادیم که این میزان دیتا را از سه اپراتور تهیه می‌کنیم.

فتحی، از هوشمندسازی کلاس‌های دانشگاه را یکی دیگر از خدمات واحد فناوری اطلاعات دانست و افزود: هزینه هوشمندسازی هر کلاس حدود ۱۲ میلیون تومان است و ما تاکنون ۱۴۵ کلاس را هوشمندسازی کرده‌ایم.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه رازی، دیتاسنتر دانشگاه را شامل ۲۱ سرور و ۷۷ سامانه عنوان کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه با حدود هشت سامانه به طور مستقیم و با سرعت خوبی ارتباط دارند.

فتحی، از راه‌اندازی سیستم ویدئوکنفرانس در دانشگاه خبر داد و افزود: با بهره‌گیری از این تکنولوژی جلسات داوری پایان‌نامه‌ها از طریق ویدئوکنفرانس و با هزینه‌های بسیار کمتری انجام می‌شود.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

دانشگاه رازی کرمانشاه اکنون نزدیک به ۱۱ هزار دانشجو، ۴۶۰ هیات علمی و هزار و ۱۰۰ پرسنل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.