فردین سعیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اطلاعات و تعداد این مدارس از آموزش پرورش دریافت و برای تامین تجهیزات و اعتبار لازم، به وزارت ارتباطات و فناوری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه به زودی و با دریافت اعتبار مالی در استان آغاز می‌شود، اضافه کرد: پس از اجرای طرح مذکور، هزینه دیتای این مدارس هم به مدت ۲ سال رایگان خواهد بود.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: از یک هزار و ۶۷۴ روستای این استان، بیش از ۸۸۰ روستا دارای اینترنت هستند و کار اتصال دیگر روستاها نیز در دست اجرا است.

سعیدی از در دست اجرا بودن احداث ۱۲۰ سایت تلفن همراه ۴G روستایی خبر داد و افزود: احداث ۶۰ سایت آن بطور همزمان شروع شده و بعد از راه اندازی، کار درایو تست انجام خواهد شد.

درایو تست، اولین مرحله ارزیابی کیفیت و راندمان شبکه پس از بهره‌برداری از سایت تلفن همراه است که به وسیله سیستم‌های اندازه گیری خاص انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که هر کدام از این سایت‌ها، سه روستا را پوشش دهد، شاهد بهره‌مندی ۳۶۰ روستا از خدمات اینترنت خواهیم بود که این کار، انقلابی در پوشش تلفن همراه روستاهای استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: چندین پروژه و سایت دیگر توسط بخش خصوصی و دولتی در دست اقدام است که در صورت مساعد بودن وضعیت هوا، کار نصب و راه‌اندازی آنها انجام می‌شود.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۴۷ مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.