شهاب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تجهیز این تعداد روستا امسال انجام شده و در فاز دوم نیز تا پایان شهریور ماه سال آینده، 80 روستای دیگر شهرستان از این امکان بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: در فاز نخست اینترنت رسانی به روستاها، یکهزار و 245 روستای این استان به اینترنت پرسرعت تجهیز شده که این طرح در راستای دسترسی 25 هزار روستای کشور به اینترنت انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین در فاز دوم نیز 750 روستای استان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند که اکنون مراحل تملک زمین برای نصب سایت های مخابراتی در دست اقدام است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: بنا بر قانون ششم توسعه 115 دفتر فناوری اطلاعات روستایی باید در لرستان راه اندازی شود که سهمیه سالجاری از این تعداد 20 دفتر است.
حیدری افزود: در این دفاتر خدمات مختلف بانکی و سایر خدمات به روستاییان ارائه می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از توجیه اقتصادی لازم برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: کاهش شکاف دیجیتال از طریق توسعه زیرساخت های ارتباطی و ایجاد خدمات ارزش افزوده در مناطق روستایی راهکار مناسبی جهت توقف مهاجرت به شهرها است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.