«داریوش جودکی» دوشنبه به ایرنا افزود: طرح نظارتی ویژه یلدا از ۲۵ آذر در سطح استان آغاز شد و تا شب گذشته(یکم دی) ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح اصناف عرضه کننده اقلام مورد نیاز شب یلدا مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: در این طرح بر میوه فروشی‌ها، آجیل و خشکبار فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها تمرکز داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه افزود: در این طرح ۲۵۱ فقره پرونده تخلف تشکیل شد و در مجموع متخلفان به پرداخت سه میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.

جودکی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به نداشتن قیمت، ارایه نکردن فاکتور، گران فروشی و کم فروشی است، گفت:‌ خوشبختانه با طرح های نظارتی خوبی که اجرا شد امسال شاهد جولان افراد سودجو نبودیم.

سه هزار بازرسی در یک هفته

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در رابطه با نظارت های شب گفت: در هفته گذشته به منظور جلوگیری از گران فروشی اقلام مصرفی شب یلدا سه هزار مورد بازرسی انجام شد.

«مسعود بیگلری» افزود: با وجود امکانات و نیروی نامتناسب باجمعیت و تعداد بالای واحدهای صنفی در گستره استان، بازرسان سخت کوش معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت، از ۲۴ آذر ماه این تعداد بازرسی را از واحدهای صنفی، به ویژه واحدهای عرضه انواع آجیل و خشکبار، شیرینی و سایر اقلام پر مصرف شب یلدا انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صمت، یک طرح ویژه تشدید بازرسی ها و کنترل بیش تر بر بازار، از ۲۴ آذر تا دوم دی ماه را به مرحله اجرا گذاشته که علاوه بر گسترش بازرسی ها و کنترل کیفی بر بازار، تاکنون برای متصدیان ۱۶٠ واحد صنفی متخلف نیز، به دلیل گران فروشی، کم فروشی و تقلب، نصب نکردن برچسب قیمت و یا رعایت نکردن سایر قوانین نظام صنفی، تشکیل پرونده داده، آنان را به منظور صدور احکام بایسته، به تعزیرات حکومتی، معرفی کرده اند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت همچنین گفت: از مردم تقاضا می کنم هرگونه اعتراض یا شکایت خود از وضعیت بازار را به اطلاع بازرسان برسانند یا گزارش های خود را مبنی بر بروز هرگونه تخلف اقتصادی را با سامانه ۱۲۴تلفن گویای در میان بگذارند.

براساس اعلام اتاق اصناف در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.