مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در این همایش گفت: ۶۶۸ معلم آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه شورای پژوهش آموزش و پرورش استان ارسال کردند که ۳۵ اثر در سطح استان برگزیده شد که از این تعداد ۶ پژوهش برای مسابقات کشوری انتخاب شد که در نهایت از میان آثار یک اثر رتبه اول کشوری را کسب کرد.

مجید یزدان اضافه کرد: سال گذشته نیز استان کرمانشاه در یک بخش رتبه برتر کشوری در زمینه پژوهش را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ مدرسه مقطع ابتدایی استان امسال وارد طرح پژوهش محور شدند، اظهار داشت: قصد داریم در راستای ترویج ذهن پرسشگری و روحیه پژوهش در مقطع متوسطه طرح «ایران مهارت» را اجرا کنیم و دانش آموزان خلاق و جسور و محقق پرورش را دهیم.

یزدان پناه همچنین به یک مقام اولی و ۲ مقام سومی دانش آموزان کرمانشاهی در مسابقات جهانی سئول در قسمت طرح و ساخت اشاره کرد و گفت: هرکشوری در حوزه پژوهش و تحقیق سرمایه گذاری کند مسیر درستی برای توسعه انتخاب کرده است.

وی به بودجه یک درصدی پژوهشی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و از پژوهشگران خواست طرح های خود را در راستای کمک به توسعه و حل مشکلات استان و استفاده از این بودجه کارگروه شورای پژوهشی ارایه دهند.

مدرسه اوتیسم در شهر کرمانشاه ساخته می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از احداث مدرسه اوتیسم در شرق شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: مقرر شده این مدرسه با مشارکت ۵۰ درصدی آموزش و پرورش و استانداری کرمانشاه ساخته شود.

یزدان پناه همچنین از کمک یک میلیارد تومانی آموزش و پرورش به تعمیر و ساخت اردوگاه دانش آموزی پاوه، کمک ۷۵۰ میلیون تومان به کانون ها و اردوگاه های آموزش و پرورش استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، ساخت یک مدرسه استثنایی مهارت آموزی در شهر جوانرود و احداث یک مدرسه حرفه آموزی دانش آموزان استثنایی در شهر کرمانشاه به کمک آموزش و پرورش و استانداری خبر داد.

یزدان پناه از طرح خرید درمانگاه فرهنگیان شهر کرمانشاه به کمک استانداری نیز خبر داد و گفت: این درمانگاه یکی از مجهزترین درمانگاه های غرب کشور است که مورد استفاده فرهنگیان استان های غرب کشور است که اگر چنین شود تعرفه ها آن نیز کاهش می یابد.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال جاری در شاخصه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی رتبه اول کشور را کسب کرد که نشان دهنده تلاش همه بخش های آموزش و پرورش استان چه معلمان و مدیران مدارس  است.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.