آیت الله قربانعلی دری نجف ابادی شامگاه شنبه در آیین تکریم از خادمان اربعین حسینی استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: ایران و عراق در سال های اخیر همواره روابط حسنه ای با یکدیگر داشته و مردم آنها به خوبی از یکدیگر پذیرایی کرده اند.

وی افزود: دشمنان که نمی‌خواهند این همدلی و اتحاد را ببینند دست به توطئه زده و قصد دارند به هر روشی به این روابط حسنه آسیب وارد کنند که هوشیاری مسوُولان و مردم ۲ کشور را می طلبد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ناآرامی های اخیر در کشورهای ایران، عراق و لبنان بدون شک در پس توطئه دشمنان ایجاد شد چرا که انها می‌خواهند با تحت تاثیر قرار دادن روابط این کشورها موضوع اربعین را تحت تاثیر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین بااشاره به همایش عظیم پیاده روی اربعین، گفت: این همایش بار دیگر قدرت جهان اسلام و مسلمانان را به رخ دشمنان کشید.

وی، کنگره عظیم اربعین را یکی از فرصت های ایجاد شده کشور توسط انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب شکوهمند حضرت امام (ره) این فرصت های ارزشمند را ایجاد کرد و چه خوب است که قدر آنها را بدانیم.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: موضوع اربعین نیز از برکات بزرگی است که به واسطه انقلاب نصیب ما شده که هر ساله نیز باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش، کرمانشاه و مرز خسروی را از دیرباز محل تردد زائران کربلای معلی معرفی کرد و گفت: این مرز در واقع مرز اصلی زوار برای زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) و دیگر بقاع متبرکه عراق بوده است.

وی همچنین خواستار اتمام پروژه راه آهن کرمانشاه به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین و بهسازی و اصلاح جاده های در معرض تردد زائران به منظور کاهش سوانح رانندگی شد.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان از مهمانوازی مردم کرمانشاه در طول حضور زائران اربعین نیز قدردانی و ابراز امیدواری کرد در سال های آتی شرایط برای اعزام گسترده تر زوار از مرز خسروی فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.