بهمن مرادنیا روز سه شنبه در آیین رونمایی از ۶ سایز تایر تولید جدید کارخانه لاستیک بارز کردستان اظهار داشت: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در همه زمینه‌هاست بنابراین از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم به سرمایه‌گذاری در این استان روی بیاورند.

وی اضافه کرد: کردستان علاوه بر حوزه کشاورزی می‌تواند به قطب تولید کشور در بخش صنعت تبدیل شود چون در سال‌های اخیر کارهای خوبی در ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده است.

استاندار کردستان به تخصیص ۳۹۰ میلیارد تومانی اعتبار در سال جاری برای تکمیل پروژه راه‌آهن همدان - سنندج اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده و قرار است تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد که می تواند زیرساخت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت باشد.

مرادنیا به فعالیت کارخانه لاستیک کردستان نیز اشاره و تاکید کرد: با توجه به همسایگی با اقلیم کردستان و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران عراقی، زمینه مشارکت برای توسعه این واحد تولیدی ایجاد شده و می‌توان بازار منطقه شمال عراق را در اختیار گرفت.

وی به انجام مکاتبه با وزارت صمت برای صادرات لاستیک کردستان به کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: در صورت تحقق این مهم، صادرات و بخش صنعت استان تقویت و زمینه برای توسعه این منطقه فراهم خواهد شد.

ظرفیت کارخانه لاستیک بارز کردستان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

سرپرست گروه صنعتی بارز نیز اظهار داشت: تلاش ما این است که ظرفیت تولید کارخانه لاستیک بارز کردستان را در سال آینده ۲۵ درصد ارتقا داده و تعداد افراد مشغول به کار از ۷۰۰ نفر به یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

علی‌اکبر مشرفی با بیان اینکه گروه صنعتی بارز در کشور دارای سه واحد تولیدی در شهرهای کرمان، سیرجان و کردستان است، افزود: واحد تولیدی لاستیک بارز در کردستان ۵۰ هزار تن ظرفیت دارد.

وی به ایجاد کارخانه لاستیک در کردستان با نگاه صادراتی به غرب مثل سوریه، عراق، لبنان و اردن اشاره کرد و یادآور شد: اولین واحد تولید لاستیک بارز در کرمان با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در سال ۷۴ راه‌اندازی شد.

سرپرست گروه صنعتی بارز به تدوین یک طرح توسعه این گروه اشاره کرد و گفت: قرار است تا سال ۱۴۰۴ طرفیت تولید این شرکت به ۲۵۰ هزار تن لاستیک در کشور برسد که در این صورت در صدر تولیدکنندگان منطقه قرار می‌گیریم.

مشرفی با اشاره به اینکه غیر از ترکیه هیچ کشوری در منطقه کارخانه تولید لاستیک ندارد، اضافه کرد: از ۲۵۰ هزار تن تولید برنامه‌ریزی شده در کشور، حدود ۲۰۰ هزار تن آن محقق شده و مابقی تا سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و تعدادی از مدیران دستکاه‌های اجرایی استان روز سه شنبه از بخش‌های کارخانه لاستیک بارز کردستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این واحد تولیدی قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.