به گزارش‌خبرآنلاین استان اصفهان، محمد شادمند پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان با بیان اینکه اتحادیه مصنوعات چوبی استان اصفهان دو هزار عضو رسمی دارد، اظهار داشت: قوانین مرتبط در این صنعت به خوبی اجرایی نمی شود و فرهنگ سازی در زمینه استفاده از مصنوعات داخلی ضعیف است.

وی افزود: زمانی که از مصنوعات داخلی در صنعت ساختمان استفاده شود هزینه‌ها به خود استان بازگشته و در عمران و آبادانی همان شهر و استان استفاده می شود.

استان اصفهان در زمینه صنعت چوب در کشور تاثیرگذار است

رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی استان اصفهان بیان داشت: استان اصفهان در صنعت چوب در کشور تاثیرگذار است و برندهای خوبی در اصفهان تولید می شود که به اقصی نقاط کشور ارسال می شود.

شادمند گفت: باتوجه به اینکه در شهر اصفهان کالاهای مشابه محصولات وارداتی اما باکیفیت بالاتر تولید می شود، باید دولت تاحد امکان از صنعتگران حمایت کند تا ماشین آلات به روز را خریداری و محصولات باکیفیت تری تولید شود.

در ادامه مدیر امور نمایشگاه های خارجی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان  گفت: زمانی که تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده در کشور دو برابر شود، نقش صادرات محصولات غیرنفتی به ۱۴درصد یعنی دو برابر زمان فعلی افزایش پیدا می کند.

محمدمهدی دوایی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت دلار بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه هرچه بیشتر به صادرات است، ابراز داشت: در زمان کنونی که هدف دولت صادرات محصولات غیرنفتی است، برگزاری نمایشگاه می تواند در تحقق این هدف اثرگذار باشد.

برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان در بغداد

وی  تاکید کرد: در سال جاری پس از گذشت ۲۵ سال از تأسیس نمایشگاه اصفهان، نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان در بغداد با حضور ۴۵ تولید کننده بزرگ برگزار شد.

دوایی ادامه داد: تا پایان سال‌ جاری سه نمایشگاه دیگر از جمله نخستین نمایشگاه صنعت توریسم سلامت ایران در لبنان، نمایشگاه سنگ در چین و نمایشگاه دکوراسیون داخلی در شهر مسقط عمان به آذر، آبان و بهمن ترتیب در ماه های آبرگزار خواهد شد.

در ادامه رئیس اتحادیه فرش ماشینی اصفهان ابراز داشت:  این اتحادیه با یک هزار و ۸۰۰ عضو در زمینه فرش ماشینی فعالیت دارد و  اکثر محصولات ما در کاشان تولید می شود.

جواد قوه عود با انتقاد از اینکه برگزاری نمایشگاه در ایران در ارائه اجناس خلاصه می شود، گفت: این امر در یک فروشگاه کوچک نیز امکان پذیر است و باید از ظرفیت یک نمایشگاه برای ارائه اجناس نوین و تخصصی و ایده های جدید باید استفاده شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنیم چند روزی به ارائه آثار تخصصی در نمایشگاه ها اختصاص داده شود تا افراد با ذهنی و باز و به دور از ازدحام جمعیت بتوانند از این آثار بازدید و ایده های جدید و نو آوری ها را از مهمانان داخلی و خارجی دریافت کنند.

انتقاد از ارائه اجناس استوک در نمایشگاه های ایران

رئیس اتحادیه فرش ماشینی اصفهان  بیان داشت: اشکال دیگر اینکه نه تنها امروز در ایران نمایشگاه های صنعت تخصصی نیست برخی فروشندگان حتی به ارائه اجناس استوک می پردازند.

در ادامه این نشست کارشناس حوزه تولیدات pvc ابراز داشت: صنعت دکوراسیون داخلی به دلیل تغییرات دائمی محیط مانند تغییر دکوراسیون داخلی فروشگاه‌ها نیاز به محصولاتی دارد که قابل فرآوری مجدد باشد تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

مهدی هوایی با بیان اینکه محصولات تولید کنندگان ایرانی در درجه اول مؤید نام و نشان کشور ایران است، ابراز داشت:اگر هر تولیدکننده خود را ملزم کند تا همان محصول تبلیغ شده را به مشتری ارائه کند راه برای صادرات سایر تولید کنندگان ایرانی نیز باز می‌شود چراکه این روش برترین تبلیغ برای کیفیت محصولات خوب ایرانی است.

ترکیه مواد اولیه صنعت دکوراسیون داخلی خود را از ایران تامین می کند

در ادامه این نشست یک تولید کننده بخش خصوصی و صادرکننده نمونه کشورمان  اظهار داشت: کشور ترکیه در زمینه صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان درآمد میلیارد دلاری دارد و این در حالی است که مواد اولیه مربوط به تولید اجناس این صنعت را از ایران فراهم می سازد.

محمد هوایی با بیان اینکه صادرات صنعت دکوراسیون داخلی فرصت های شغلی بسیار زیاد و متنوعی را در اختیار قرار داده است اما از این ظرفیت‌ها در کشور ما به درستی استفاده نمی شود، تاکید کرد: مواد اولیه این صنعت در ایران به وفور فراهم است و این امر منبع و ظرفیت خوبی برای رقابت با سایر کشورها در اختیار ما قرار می دهد.

ضرورت حمایتهای دولت از صنعت دکوراسیون داخلی

وی با تاکید بر ضرورت حمایت های دولتی از این صنعت بیان داشت: با برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر دولت در زمینه ساختمان و ساخت و ساز توان افزایش اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد می‌شود

هوایی تصریح کرد: تغییرات زیاد به دلیل رقابت و پیروی از صنعت مد در دکوراسیون داخلی زیاد است که با برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر دولت در زمینه ساختمان و ساخت و ساز توان افزایش اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد می‌شود.

واردات بی‌رویه برخی محصولات بی کیفیت دکوراسیون داخلی

وی اضافه کرد: واردات بی‌رویه برخی محصولات بی کیفیت دکوراسیون داخلی تولیدکنندگان این عرصه را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1211523
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.