علیرضا تخت شاهی روز دوشنبه به ایرنا افزود: در جریان این سفر پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد که این پروژه بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهد کرد.
وی افتتاح پروژه خنک کاری و ارتقای توان نیروگاه اسلام آبادغرب، را با اعتباری در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی ذکر کرد که در سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پروژه توان افزایش ۱۷.۵ درصد مگاوات انرژی در پیک را دارد.
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه افتتاح واحد ۲ بخش گازی نیروگاه دالاهو با ظرفیت اسمی ۳۱۰ مگاوات و با صرف اعتباری در حدود ۳۰۰ میلیون یورو و ارتقای توان نیروگاه زاگرس را از دیگر پروژه هایی اعلام کرد که توسط وزیر نیرو در هشتمین هفته پویش «هرهفته الف. ب. ایران» افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.
وی افزود: همچنین در جریان سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه تصفیه‌خانه های فاضلاب شهرهای سنقر و صحنه نیز کلنگ زنی خواهد شد.
به گفته تخت شاهی، مرحله اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز، ۴۶ هزار نفر را زیرپوشش خواهد برد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای گام اول این پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است.
رییس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه ادامه داد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه نیز در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۰ هزار نفر جمعیت این شهر را زیرپوشش قرار می‌دهد و همانند پروژه تصفیه خانه فاضلاب سنقر و تمامی پروژه های تصفیه فاضلاب مزیت‌هایی از قبیل افزایش سطح بهداشت و رفاه عمومی منطقه را به همراه خواهد داشت.
وزیر نیرو قرار است صبح روز سه شنبه ۱۹ آذرماه به اتفاق لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در هفته نهم و در ادامه پویش هرهفته الف. ب. ایران، به منظور افتتاح و کلنگ زنی ۶ پروژه به کرمانشاه سفر کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.