به گزارش خبرنگار ایرنا، علی کریمی فر روز سه شنبه در نشست خبری و در حاشیه بازدید اصحاب رسانه شهربابک از کارخانه ذوب خاتون آباد، با اشاره به اینکه از اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران تولیدی با کیفیت، پایدار، ایمن و سبز است، افزود: این کارخانه همراه با رونق و افزایش کمی و کیفی تولید تا پایان امسال نیز به صنعت سبز و عاری از آلودگی تبدیل خواهد شد.
وی اضافه کرد : در حقیقت با راه اندازی کارخانه اسید در ذوب مس خاتون آباد، افزایش تولید و بهره وری، کاهش مصرف انرژی  و تولیدی پایدار و سبز را شاهد خواهیم بود.

کریمی فر ، تحریم ها را فرصتی برای پیشرفت دانست و یادآور شد: موفق شده ایم با همت همکارانمان در شرکت ملی صنایع مس و کارشناسانی که در اینجا فعالیت می کنند بسیاری از مشکلات بوجود آمده را برطرف کنیم .

وی از پیشرفت ۸۵ الی ۹۰ درصدی پروژه اورهال خاتون آباد یاد کرد و گفت: این پیشرفت، نشان از همدلی و ایجاد فضای برد برد در این برنامه است.

مدیر امور ذوب کارخانه خاتون آباد  با اشاره به اینکه کارخانه اکسیژن خاتون آباد با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومان و ۳۱ میلیون یورو به صورت ارزی احداث شده و تا مرحله ی نگهداری پیش رفته است، خاطر نشان کرد: کارخانه اسید نیز با سرمایه گذاری ۸۳ میلیون یورو احداث شده و مراحل نهایی نصب آن در حال انجام است که همزمان با راه اندازی کوره فلش وارد مدار خواهد شد.

کریمی فر به اشتغال ۱۲۰ نفر در کارخانه اسید و اشتغال حدود ۴۰ نفر در کارخانه اکسیژن به طور مستقیم اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص های کشورهای توسعه تولید اسید سولفوریک است و مطمئنا این صنعت در شهربابک باعث خیر و برکت می شود و توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرستان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اسید ما بازار خوبی در دنیا دارد، اظهار داشت: برنامه اولیه ما استفاده از اسید در مصارف داخلی، صادرات آن در شرایط بهتر و مصرف آن در کارخانه کود شیمیایی در آینده است.

کریمی فر با بیان اینکه تلاش داریم بومی سازی قطعات در شهرستان توسعه یابد و اشتغالزایی را در پی داشته باشد، اعلام کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران از صنایع پایین دستی و کارگاه های کوچک باکیفیت در شهرستان حمایت می کند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است و کارخانه ذوب خاتون آباد در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.