مجتبی موسوی روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولان در محل آمفی تئاتر شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، از روز جهانی معلولان به عنوان روز جهانی «باورهای استوار» یاد کرد و افزود: معلولان جامعه ما دارای اراده و عزمی راسخ و آهنین هستند که باید فضایی آماده شود تا بتوانند ابعاد وجود حقیقی و حقوقی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: معلولان حق دارند همانند دیگر افراد جامعه، دارای شغل، ازدواج و تحصیل و غیره شوند و باید تسهیل گر آنان باشیم.

این مسوُول افزود: جامعه ای که از آگاهی و شعور بالا برخوردار است برای معلولان ارزش قایل است و تلاش می کند سنگ ها را از جلوی پای آنان کنار بزند.

موسوی ادامه داد: وجود آدمی مبتنی بر خلقت بعد جسمی و روحی است و خداوند به هر 2 بعد توجه داشته ولی بنا بر حکمت او، گاهی اوقات در برخی انسان ها نارسایی ها و نقص هایی در بعد جسمانی دیده می شود و باید باور داشت که خداوند این افراد را به حال خود رها نمی کند.

وی از خیران به عنوان پیامبران روی زمین یاد کرد و افزود: خداوند از طریق خیران محبت را صدچندان کرده تا دست معلولان را بگیرد و باید از معلولیت به عنوان فرصتی برای رشد و تعالی روح استفاده کرد.

وی معتقد است، آنچه که از انسان یک خالق و توانمند می سازد بعد جسمی نیست بلکه بعد روحی است، چرا که روح آنقدر قوی است که بتواند ضعف جسمی را زیرپوشش قرار دهد.

موسوی با تاکید براینکه انسان هایی که با وجود ضعف جسمی به مدارج بالا رسیده اند کم نیستند، ادامه داد: نباید با نوع نگاه و نگرش نامناسب، آرامش را از معلولان سلب کرد.

استان کرمانشاه نزدیک به سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز استثنایی در هفت گروه معلولیتی دارد، این دانش آموزان در ۷۰ مرکز، مدرسه و کلاس زیرپوشش هستند و از خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی بهره مندند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.