فرزاد سهیلی روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولان در محل آمفی تئاتر شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، گفت: انتظار می رود تمام دستگاه های متولی و اجرایی تلاش کنند تا همه جزییات این قانون به نحو مطلوب اجرا شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه نزدیک به سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز در هفت گروه معلولیتی دارد، ادامه داد: این دانش آموزان در ۷۰ مرکز، مدرسه و کلاس زیرپوشش هستند و از خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی بهره مندند.

این مسوُول یادآور شد، امروز برای گرامیداشت روز جهانی معلولان گرد هم آمده ایم تا به جامعه یادآوری کنیم که معلولان ما دارای نیازها و خواسته هایی هستند.

سهیلی ادامه داد: بهتر است به جای به کار بردن واژه «معلول» از «افراد دارای نیازهای ویژه» یاد کنیم که دارای نیازها و حقوقی در حوزه اشتغال، ازدواج، تحصیل و غیره هستند که بخشی از آن مغفول مانده و امروز می خواهیم این نیازها را به آحاد جامعه یادآوری کنیم.

رییس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان کرمانشاه اضافه کرد، درست است که معلولیت محدودیت را به دنبال دارد ولی ما می خواهیم شرایطی در بدنه اجتماعی ایجاد شود تا معلولیتی که محدودیت به دنبال دارد به محرومیت و ناتوانی برای آنان منجر نشود.

در پایان تعدادی از دانش آموزان و مربیان مدارس استثنایی استان مورد تقدیر قرار گرفتند. 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.