دکتر شهریار پاکباز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل نظارت، پایش و کنترل های انجام شده درسطح زیستگاه های طبیعی، تالاب ها و روستاها در این شهرستان مرزی تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده که این امر با همکاری و مشارکت بسیار خوب محیط زیست با این شبکه محقق شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوا، نظارت بر سه واحد مرغداری شهرستان، پایش های مراقبتی بر تالاب ها و همچنین مجتمع ماهیان گرمابی با توجه به کوچ پرندگان در قشلاق و نظارت بر مراکز عرضه طیور برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان انجام می شود.
رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: توزیع پمفلت های آموزشی و آموزش چهره به چهره و برپایی کلاس های آموزشی نیز در دستور کار این شبکه است.

پاکباز ادامه داد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.
وی همچنین از اجرای نظارت های بهداشتی و کنترل بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، قصابی ها خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون به طور میانگین ماهیانه در واحدهای عرضه کننده در قصرشیرین یک تن گوشت قرمز و ۲ تن گوشت مرغ توزیع می شود.
وی از نظارت کامل بر خودروهای حمل گوشت از کشتارگاه با توجه به نبود کشتارگاه دام در قصرشیرین برای انتقال و توزیع گوشت بین واحدهای عرضه کننده گوشت در سطح شهر خبر داد.
رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی برای دام های سنگین به ظرفیت ۸۰۰ راس گاو و گوساله در شهرستان انجام شد.

پاکباز ادامه داد: همچنین در راستای مقابله با بیماری های دامی از ابتدای امسال تاکنون، جایگاه های دامی با توزیع بیش از ۴۰۰ لیتر سم سمپاشی شده است.

شهرستان قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای ۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.