دکتر شهریار پاکباز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سرد شدن هوا ، پایش های مراقبتی بر تالاب ها و همچنین مجتمع ماهیان گرمابی با توجه به کوچ پرندگان در قشلاق و نظارت بر مراکز عرضه طیور برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان انجام می شود.
وی همچنین از برپایی کلاس های آموزشی برای آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با همکاری خانه های بهداشت خبر داد و افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.
پاکباز گفت: از سوی تیم های مبارزه شبکه دامپزشکی، در تمام واحدهای روستایی و شهری این شهرستان پایش، مراقبت و نظارت بر واحدهای دامی نیز در دست انجام است.
وی از نظارت های بهداشتی و کنترل بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی ، رستوران ها ، قصابی ها و موکب ها نیز خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون به طور میانگین در واحدهای عرضه کننده در قصرشیرین 9 تن گوشت قرمز و بیش از 21 تن گوشت مرغ توزیع می شود.
وی از نظارت کامل بر خودروهای حمل گوشت از کشتارگاه با توجه به نبود کشتارگاه دام در قصرشیرین برای انتقال و توزیع گوشت بین واحدهای عرضه کننده گوشت در سطح شهر خبر داد.
وی همچنین با اشاره به وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری چهارم آذر امسال گفت: در مجموع در سطح شهرستان 10 راس تلفات دام و آسیب دیدگی تعدادی جایگاه های دام در سطح هفت روستای شهرستان گزارش شده که دام ها به صورت بهداشتی معدوم و پرونده برای پرداخت خسارت به جایگاه های دامی تشکیل شده است.
شهرستان قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 30 هزار راس دام سبک و سنگین است.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.