معصومه حسنی خونسار روز دوشنبه در دیدار مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه از کتابخانه امیرکبیر و اداره کل کتابخانه‌های استان، افزود: مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی با نیروهایی کارآزموده و متخصص و با رسالت توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در جامعه در حال تلاش است و کتابداران سربازان فرهنگی جامعه هستند.
وی همچنین از همکاری‌های صدا و سیما در طول سال و به ویژه در اطلاع‌رسانی هفته کتاب و کتابخوانی و جشنواره‌های کتابخوانی قدردانی کرد.

او خواستار افزایش همکاریهای متقابل فرهنگی و رسانه‌ای بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت کتابخانه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۰۵ باب کتابخانه عمومی دارد که یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در آنها موجود است. 

حسنی‌خونسار افزود: اکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و در سال ۹۷ در مجموع ۷۴۰ هزار و ۹۳۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت رفته است.

مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: عملکرد کتابخانه های عمومی استان در راستای رسالت کاری خود و توسعه فرهنگ مطالعه مفید بسیار مطلوب است و جای تقدیر دارد.

افشین امیری اظهار داشت: باید در تولید محتوای برنامه‌های سیما موضوع کتابخوانی کودکان و نوجوانان و تلاش برای جذب حداکثری آنها صورت گیرد و جذابیت مطالعه کردن باید در رسانه‌ها به تصویر کشیده شود.

وی در راستای اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه عمومی گفت: مجموعه صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در تمامی بخش‌های خود آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی است و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.